Gómaten!

Publicerat: 2008-08-19 Kl: 19:50:54 | I kategori: Recept

Har precis gjort lax och sötpotatis i ugn !
Har inte ätit den kombinationen tidigare och båda delarna är ju jättegoda så.

Jag la laxen i mitten av en ungsplåt och skar potatisen i mindre bitar, de fick ligga på sidan av laxen.
Över alltihopa sprutade jag på med massa flytande smör och salt och peppar såklart.
Sen tjopp in i ugn på 225 grader för att laxen ska på tina upp lite, den kom ju direkt från frysen så.

 

Låter allt vara inne ca 20 minuter och efter det tar jag ut plåten för att breda majonäs över laxen och på med aromat ovanpå det. Sen in igen tills majonäsen blir lite gyllenbrun. Sen på med lite vad man vill, jag kastade på lite tomat med.

JÄTTEGOTT! och enkelt :)

     
Kommentarer
Postat av: maria

Åh wow, är det en av dina egenodlade tomater?:P :D

okej då kan Elin pusta ut då om de är vänner nu :)

2008-08-19 @ 20:04:27
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback