Herr utforskare

Publicerat: 2014-09-01 Kl: 15:14:38 | I kategori: Vår vardag

Milo har kommit i den åldern då allt testas och utforskats och sätter mamma och pappa på prov :P nu på förmiddagen undrade jag om inte dolda kameran var och filmade oss för det hände lite väl mycket saker

Jag klev upp, hängde tvätt, satt igång en ny tvätt, packade upp våra väskor eftersom vi var i övik i helgen, städade golvet lite för det blir så dammigt av torktumlaren. Fick upp barnen och är just påväg ner så provar Milo att vända upp och ner på en tvättmedelsförpackning, tack gubben, tvättmedel hela golvet jag nyss städade. Städa igen och går ner för att göra frukost, det går bra, Milo och Joline gosar i soffan framför Bolibompa och jag börjar göra köttbullar av 1,6kg köttfärs för jag hatar mamma scans och liknande produkter, Milo hjälper till tills han går iväg. -"mamma Milo bajsa golvet" ja gubben mamma ska bara paniktvätta bort köttbullarna från händerna. Upp med ungen i duschen :) kom ner och fortsatte med köttbullarna och satt igång makaroner så ungarna får i sig lite lunch, Milo frågar tusen ggr efter blöja men vi potttränar hemma och jag förklarade att du har ju redan gjort dina behov du behöver inte blöja. -"Milo bajsa golvet mamma" Nämen miiilo du hade ju redan gjort det. Man kan bajsa i pottan med gubben, inte bara kissa, upp i duschen igen. Stänger av plattorna medans. Ner igen och fortsätta med maten och servera ungarna och mig själv. Medans jag försöker diska undan så kommer han igen -"mamma Milos mat!!" Ja vad är det med din mat? Han drar i mig till soffan. Ja där ja, i soffan ligger maten med ketchup och allt. Nu börjar man bli lite tokig :) och som pricken över i så spiller han såklart saft i soffan med. Bryt ihop och kom igen. 

Det är så skönt att vara ledig och vara hemma och slappa bara ;-)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback