Amma öppet

Publicerat: 2013-05-07 Kl: 21:10:22 | I kategori: Vår vardag

Såg precis att blondinbella skrivit att hon inte tänker amma sin kommande bebis öppet för det är äckligt. Skrämmande ibland att vem som helst får skaffa barn. När blev det äckligt att mata sitt barn?

När hon står där med bröst som spänner och en ledsen och hungrig bebis så hoppas jag hon äter upp det hon precis skrivit.

Förstår dem som inte kan amma av privata skäl men att inte göra det för att det är äckligt.. Sjukaste jag hört..

Jag har ammat båda mina barn och det är jag stolt över! Jag har ammat totalt i ett år av mitt liv och det är del så värd mina ungar! Jag gör allt för dem. Även när jag låg i magsjuka, med feber och mjölkstockning så gjorde jag det för jag visste att den behövde det.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med. Om man vägrar amma offentligt får man nog skita i amningen helt eller hålla sig hemma den tiden man tänkt amma. ;p tänkte samma sak som du, när hon står där med en skrikande unge och bröst som i princip sprutar mjölk, då finns det inte så mycket att göra!

Hon skrev iofs sedan att hon menade att om hon är ute så ska hon täcka sig med en sjal. Jag försökte det några gånger men det är ju skitkrångligt att jonglera bebisen, bröstet och en sjal!

2013-05-09 @ 08:11:24
Postat av: Maria

Jag ammande aldrig offentligt utan pumpade ut istället då vi skulle iväg. Funkade kanon :)

2013-05-10 @ 20:29:55
URL: http://Aertan.blogg.se
Postat av: Frida

Hur tusan kan det bli äckligt att amma sitt barn?! Jag har ammat båda mina barn (vilmer bara i 3 månader. Sedan vart han inte mätt längre) och jag tyckte alltid att det var en naturlig grej. Jag drog fram tuttarna i tid och otid. Jag tycker bara det är larvigt att inte kunna amma öppet. Bebisar är naturligt. Däremot så är det förbaskat äckligt när barnen är 5 år tex. Men det är ju en annan sak ;)

2013-06-09 @ 00:14:14
URL: http://Http://allgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback