Vecka 36

Publicerat: 2012-03-17 Kl: 07:57:53 | I kategori: Gravid med Milo

35 fulla veckor avklarade nu och inne på v 36! 35 ynka dagar till beräknat datum. Efter dagens jobbpass är det 10 dagar kvar att jobba, två veckor alltså!

Nu behöver jag verkligen vila snart! Har dragits med förkylning hur länge som helst. Det kan nog bero på att kroppen är lite slut just nu. Behöver vila inför kommande förlossning :-)

Tur jag har ett jobb där jag kan göra mycket pappersjobb om jag känner mig slut någon dag. Och tur jag har bra kollegor som förstår att jag inte är i samma skick nu som för några månader sen.

Bebis trycker nå fruktansvärt mot mina högra revben nu. Vill helst ligga eller stå för då känns det inte lika mycket. Men att sitta gör så ont. Gör ont bak mot ryggen med, precis som när vi väntade joline. De måste ligga på samma sätt i lillmagen min :)

Halsbränna får jag dras med också, men den är absolut inte lika farlig som med joline. Då fick jag sitta och sova, vaknade ofta av att det brann i bröstet och halsen på mig. Nu är det mest under dag och kvällstid. Tabletter hjälper inte..:(

Han har lugnat ner sig ordentligt där inne, hicka känner jag flera gånger under dagen och några små rörelser då & då. Mest rör han sig på kvällen vid läggning såklart :P men det är lugnare än innan. Lugnet före stormen har jag sagt. Han behöver också vila och samla kraft tills han ska ut :)

Annars händer det inte så mycket mer just nu. Vill hitta en byrå jag kan börja packa in bebiskläderna i. BB-väskan måste vi ta tag i med!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback