Tar igen mig

Publicerat: 2012-03-21 Kl: 15:34:33 | I kategori: Vår vardag

Sitter och tar det lite lugnt just nu, väntar på att tvätt nr 2 ska bli klar så jag kan tvätta min och jolines mysdressar som jag köpt på Gekås. Knallrosa velourdressar ;) sen ska jag slänga in alla gubbens jobb-byxor. De är ofta hur dyngiga som helst så de kör man gärna separat :)

Har hunnit rätt mycket idag när jag varit ledig! Har rensat upp i blivande bebisrum fd 'skrotrum' ska målartvätta taket där så fort jag orkar för ikväll kommer min far och hjälper oss att måla taket, tack gode Gud <3

Var en hel del skrot där inne varav namnet skrotrummet, haha. Blev en hel del slänga! Mycket fick åka till källarn och vissa saker fick tillfälliga platser tills vidare.. Längtar tills vi har ett riktigt förråd att ha vinter/sommar kläder i och skor m.m som man använder sesångsvis. Vill inte ta ner textiler till källarn pga fukten!

Har dammsugat övervåningen med då det var rätt skitigt av byggdamm osv, ussha.. Och än är vi inte klar! Rätt jobbigt att vara lite halvpedant när man bor upp i renovering. Blir aldrig riktigt rent och måste städas var och varannan dag. Skulle inte kunna ha hund eller nåt innedjur överhuvudtaget längre, Fytusan! Mår illa när jag ser alla hårstrån som ligger på golvet och man vet att barna leker där..

En sommarkanin kan jag tänka mig när joline blivit större och börjar fråga efter djur. Vi har så tur att bo upp i kor, kalvar, hönor, katter och hundar ändå så tror att hon kommer vara lika nöjd som oss :-) de ska ju tas hand om också och man blir ju så upplåst! Vi får ju låna Eros om vi vill med, han är världens goaste hund!

På tal om kalvar så har det kommit några nu. Såg en rackare när jag sopade på altanen! De är så söt <3 kommer ihåg förra året när tre av dem rymde utanför stängslet. Fick ta joline i vagnen och springa ner och skrämma in dem igen medan Nicke ringde bonden. De är ju så nyfikna och busiga Berge-kalvarna :-)

Här har ni en bild på vår lilla majbrasa ;) nån som vill komma på grillfest? Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback