Måndag

Publicerat: 2012-01-17 Kl: 07:34:28 | I kategori: Vår vardag

Igår fick jag sluta lite tidigare så att vi skulle kunna få träffa LillBirger något denna vecka. Var så mysigt att få se han igen och utan alla slangar och grejer. Han är så liten och go :-) Stoltaste fastern fick hålla lillknytet med, va mysigt det var. Joline vart lite besviken att inte hon fick hålla i, men accepterade det tillslut när hon fick en muffins ;) så i bilen på väg hem så sa hon att när hon blir större ska hon hålla Birger!

Idag så kommer det en snickare till oss, vi har "kört fast" lite i badrummet. När vi började riva i det som var förråd så är ytterväggen blöt. Trät är utruttet och måste bytas. Kanske även taket måste bytas eller iallafall repareras. På ett sätt är det bra att vi upptäckte detta nu så vi kan åtgärda det och så att det inte kommer i efterhand när badrummet är klart men det tog lite musten ur oss. Det där är lite överkurs för oss och vi vill gärna ha det rätt gjort så det inte händer igen. Får se vad han säger idag!

Vi ska iallafall försöka få tid att sätta in en ny karm med innerdörr till badrummet någon dag denna vecka så jag slipper dammsuga varje gång vi rivit där inne. Just nu hänger det bara en plast för där. Vi har inte hittat någon dörr som tillhör karmen som sitter där nu, det är lite synd så gör om gör rätt :-)

Sen till helgen är det min lediga helg! Men den är fullbokad ändå ;P På fredag ska gubben iväg och roa sig med jobbet i Sundsvall, åka gokart och käka mat och på lördag ska jag iväg med mitt jobb till Sundsvall :) käka och umgås! Så söndag blir familjedag och ev lite badrums-dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback