Britax B-Dual

Publicerat: 2012-01-26 Kl: 21:47:19 | I kategori: Gravid med Milo

Var och hälsade på Birger, Peppen & Malin igår på sjukan. Syns att Birger växt på sig nu :) snart får de komma hem och slippa vara på sjukhuset. Fytusan vad tråkigt att sitta där, de har gjort det jäkligt bra. Vi var döless efter 3 dagar när vi fått joline. Denna gång vill jag hem direkt om allt går som det ska såklart. Vill inte vara ifrån min storjänta ju.

Efter vi varit på sjukhuset åkte vi till babyproffsen och provade vagnen, en Britax B-Dual! Bästa vagnen hittills! Vart glatt överaskad! Dock mindre bra pris så kändes inte alls nå kul. Visade Nicke när jag kom hem och hittade ett superbra erbjudande på internet. Så på söndag ska vi ner igen och provköra, så gubben kan få godkänna med :) ska se hur stor plats den tar i bilen och om vårt babyskydd går att klicka på med adaptrar på vagnen. Enligt internet verkar det gå :) håller tummarna!

Vi tror inte joline kommer åka denna vagn speciellt mycket men det är ändå skönt att veta att båda barnen kan åka sammtidigt fast det går att ha som singelvagn med. Joline kommer få en sulky med. Har en sån på lån nu och det är ju fruktansvärt smidigt. Tar lite plats, är lätt att fälla ihop och joline tycker det är kul att åka.

 

Kommentarer
Postat av: emma

hej Sara :) Ja jag kan bli så irriterad bara på vissa människor som ska tycka och tänka en massa saker. Precis samma här man gör helt enkelt andra prioteringar. Den andra vagnen var jätte bra men vi var nog lite väl snabb att köpa "grisen i säcken" vi hade ju inte prövat hur stor plats den tog i bilen. Så när vi skulle packa in den i bilen så tog den upp hela bagaget och det går inte för oss när vi ska ha hunden med oss. Så därför vart det en ny vagn som blir jätte liten när man fäller ihop den, så den går in på längden så man slipper he in på den bredden :) Sen var den lite klumpig och tung och väldigt klumpig att ha med sig i affärer trångt på vissa affärer på stan. Så denna vagn är verkligen toppen. Jag själv kommer nog aldrig köpa en annan vagn än med svängbara hjul fram :) Prövade den i birsta igår och den var verkligen klockren. kramar

2012-01-27 @ 07:07:38
URL: http://emmiiss.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi har en Britax B-smart, och den är utöver förväntan. Herr "jag hatar 3 hjuliga vagnar" älskar att köra den. Men, jag trodde den skulle ta mindre plats i bilen ihopfälld men den tar ju mindre plats än vår gamla Brio Duo gjort. Kruxet är väl att den har en tendens till att "rulla omkring" om man inte spänner fast den... Vet inte om samma sak gäller denna dock? Tror vår gör det eftersom att det är så stora hjul och bara ett fram då. Stort plus för att den är så enkel att använda (en hand och poff är den i fullt liggläge, och lätt att fälla ihop!) och att sittdelen är så hög, så man slipper böja sig så mycket. Jag har tyvärr inte kört den så mycket på vintern pga att jag är så rädd om den och kör hellre pulka).



Om denna är så lik vår som jag fått för mig att den är (stått och jämfört dem brevid varann, och det är inte så stor skillnad på ramen, och den stora sittdelen ser ut att vara likadan), så tror jag att det är ett lyckat köp och att ni kommer bli nöjd (: . Hade vi varit i behov av en syskonvagn hade det nog blivit en sånhär, B-dual.

2012-01-27 @ 20:54:20
URL: http://nosen.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tack för grattis :D :D



Ja, jag blev riktigt chokad när jag fick veta, det var verkligen inte väntat. Man tänker ju inte direkt att man är superfertil. Hade nog blivit nojig efter några månader om det inte gått så här snabbt. Så skönt att inte behöva oroa sig :)

Otroligt, indeed.

Alexis fattar nada, haha. Peter pekade på magen nu ikväll och sa att hennes syskon vad där men hon bara började babbla på om nåt annat :) Går ju inte att säga "lillebror" eller "lillasyster" heller då vi inte vet än. Men hon lär ju förstå när magen och sparkarna kommer :)



Ang. vagn (favoritämnet, heh): Stor fördel att det går att ta bort ena delen, är väl största fördelen med dom där kanske. Plus att dom är smala och smidiga. Har man en sittdel där bak sedan? Känns så tråkigt om barnet ska behöva sitta och stirra in i ingenting då ju :z



Stöter man inte i bakdelen när man går? Eller går handtaget att förlänga ytterligare? Peter hade problem med det med en av våra vagnar, lång som han är :p



Kommer ju bli nån sorts syskonvagn för oss med, logiskt nog. Jag är skitsugen på Bugaboo Donkey men den kostar ju tyvärr multum. Men det kan hända att den är värd det :)

2012-01-29 @ 20:33:49
URL: http://pickadoll.org
Postat av: Mikaela

Chockad, inte chokad, haha :)

2012-01-29 @ 20:34:16
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback