Nu börjar det

Publicerat: 2012-02-13 Kl: 07:37:59 | I kategori: Vårt hem

Nu har älsklingen börjat med avloppen i badrummet. Innan onsdag eller om det var torsdag ska allt vatten och avlopp vara klart då vi ska få hjälp att lägga igen golvet så vi måste köpa spån att isolera med och spångolv. Känns hur bra som helst att få igen golvet :) då kan vi börja med väggarna och taket för att sen gå vidare med golvvärmen. Ska ta hjälp sen med flytspackling och golvmattan.

I fredags beställde vi även badkaret. De hade satt ner karet 2400:- så då passade vi på. Till veckan kommer det och de väger 121kg. ;P Fy vad pengar det försvinner nu.

Har även köpt golv till hallen uppe och lillemans blivande rum då de satt ner det från 359:-/m2 till 159:-/m2 mer än hälften alltså. Blev vitoljat trägolv, som joline har på sitt rum. Helt sjukt att det är billigare än vissa laminatgolv.

Och igår beställde vi vagnen! Så nu slipper vi oroa oss för att inte ha en vagn till lillebror. V 13 ska vi hämta den. I samma veva som jag slutar jobba alltså :) blir kanoners.

 

Kommentarer
Postat av: Emelie

När jag läser om er badrumsrenovering, ja shit alltså det går undan för er haha. Iaf om man jämför med oss. Blir smått avundsjuk (; . Vi började 3e juli och håller på med avlopp först nu, vilket inte kommer vara klart först om en månad om jag känner Micke rätt. Mars har jag satt som ny deadline (förut var det november), men ja det blir väl klart efter våren är jag rädd för, om allt ska gå i samma takt. Vill verkligen ha ett riktigt badrum nu!

2012-02-13 @ 09:31:08
URL: http://nosen.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja vi har deadline innan lillebror kommer ;) 21 april +- haha! Får se hur det går. Varför det gått så fort för oss är nog för att vi hjälps åt med all rivning och sen tar vi in lite hjälp med det som känns överkurs för oss :-) jag tycker det känns fräckt mot Nicke att be han jobba i badrummet om jag inte hjälper till och då har vi två resurser med. Iofs så kan jag inte göra så mkt mer nu, jo byggstäda :-)

2012-02-13 @ 14:29:13
URL: http://sawja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback