Renoveringsleds

Publicerat: 2012-12-07 Kl: 11:22:41 | I kategori: Vårt hem

Trodde inte att detta skulle komma från mig men jag är så sjukt less på renoveringar nu! Spyr på allt som har med det och göra. Typiskt bara att vi har en bit kvar i Milos rum och hallen uppe.

Nicke satt upp de sista gipsskivorna igår och då spacklade jag tills spacklet tog slut, uuhhh. Så less! Tänkte idag att det är likabra att ta tjuren i hornen. Åkte för att köpa spackel plus tacomiddag och fredagsmys. Märker dock innan kassan att börsen är hemma. Smart Sara?! Ringer Nicke och ber om hans kort, eh ne. Har ju mobil och börs i samma så den är hemma med.

Bara att åka hem tomhänt och vips så blev det inget spacklande idag. Rätt skönt iofs. Men vill fortsätta så det går framåt. Har spacklat nästan hela hallen en gång så nu måste det slipas och spacklas 1-2 ggr till. På måndag kommer en snickare och hjälper oss med vindsluckan som ska flyttas från Milos rum ut till hallen. När det är klart kan vi regla ner taket och lägga in nya golvet. Man börjar se ljuset i tunneln :)

Sen måste vi bara göra klart gamla toan till förråd, renovera toan nere och hallen nere men det kommer dröja tills glöd och ork finns! Båda två är skitless nu!

Hallen nere är en energitjuv utan dess like. Finns ett litet element på den stora ytan och oisolerat golv så det drar kallt. Blööh..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår precis hur du känner. Är också himla led på att renovera... Antar att det är kontentan med att köpa ett gammalt hus *suck*. När Micke så satte igång med tvättstugan precis efter badrummet (och innan alla småfix ens är gjorda) bröt jag ihop ordentligt. Visst har jag längtat efter en fin och mer praktisk tvättstuga, men just nu vill jag bara vara.

2012-12-10 @ 11:32:38
URL: http://nosen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback