One day free

Publicerat: 2011-03-15 Kl: 09:57:18 | I kategori: Vår vardag

En ledig dag såhär mitt i veckan igen, som vanligt!
Var ju ledig i helgen och det har ju inte hänt på ett halvår så det var behövligt vill jag lova. Dock så åkte ju joline och niclas på vinterkräksjukan på måndagen så veckan innan var ett helskotta. Fick vabba två dagar och jag var så rädd att bli sjuk jag med men jag klarade mig. Hemskt att bara vara hemma och inte göra nåt och ännu hemskare att vara omringad av alla bakterier, panik! Men som sagt, jag klarade mig. Niclas skulle ju åkt till borga med grabbarna över helgen men det sket ju sig, tycker så synd om stackarn! En enda grej hade han planerat och då blire bara kack ändå. Förra året hade han öroninflammation när han åkte och det är ju inte toppen när man ska åka skoter en helg.

Han bestämde sig för att ta med skotern upp till övik och hans släkt istället, för lite miljöombyte och för att få komma iväg bara. Så lördagen hade han fått åka skoter iallafall =) Han verkade himla nöjd och då är vi nöjda!
Jag och joline sov hos mamma och på lördagen åkte vi med tjejerna till birsta på dagen, var himla mysigt. När vi kom hem hämtade vi upp min mor och for hem till magsjukehuset och gjorde en GROVstädning. Kändes himla skönt att få det gjort. På kvällen kom tjejerna till mig för lite galej. Var så jäkla kul!! Längesen jag hade så kul.. typ 2008?! hahah.. Gick hem när de andra gick på krogen. Och det är det bästa man kan göra, enligt mig, haha. Vet att jag bara hade blivit besviken där ändå, för de flesta brukar ha en tendens till att sticka iväg åt annat håll när man väl kommer ner på stan så står man där själv =) Istället ick jag hem och la mig brevid världens goaste lilla dotter och fick vakna pigg och alert!

Joline utvecklas så himla fort nu! Hon pratar för fulla muggar. På morgonen brukar hon väcka mig med att säga "Mamma, mamma, pappa joggar (jobbar)" "Mamma sooa (sova)" "mamma joline nanna (välling) nuu!" Så då är det bara kliva upp =) GODING! Ah man skulle kunna skriva en hel bok om allt hon gör nu. För det händer så mycket. Roligast är ändå talet. Vi förstår varandra. Hon kan säga till mig vart hon har ont, om hon vill bajsa/kissa, om hon är hungrig. Det ända hon inte säger det är när hon är trött ;) MEn det märker man ändå, för då börjar det flamsas, slåss, ramla och är retlig som tusan.

Familjelivet är det bästa livet! Skulle aldrig vilja byta med nån! Aldrig!
Älskar er mina hjärtan, Niclas & Joline <3
Kommentarer
Postat av: Em.

Hehe, ja med tanke på att jag letat 1,5 år så är den risken inte så stor (; men visst dyker jag på 2 st så hojtar jag till! Funderar faktiskt på att tillverka en själv...



Men lägg ut en köpes-annons på blocket ang. pianot. Många skänker bort sånna nu! (:

2011-03-16 @ 18:09:14
URL: http://nosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback