Ledig

Publicerat: 2011-03-01 Kl: 10:14:56 | I kategori: Vår vardag

Nu är vi ledig två dagar, jag och Joline!
Himla skönt att vara ledig sådär mitt i veckan ibland fastän jag helst skulle vilja vara ledig sammtidigt som gubben. Dvs varje helg! Nu har jag ju jobbat i princip varje helg i 6 månader. Börjar tära lite på krafterna. Måste få ha lite fritid och måste få vara ledig tillsammans med min sambo! Är ledig på söndag iallafall så det ser jag fram emot.

Vi har börjar med renoveringen uppe. Satt igen tre stycken dörrar, planerat om planlösningen litegranna. Blir verkligen toppenbra! Nu ska det spacklas som tusan och sen målas och tapetseras. Jolines rum ska även få nytt golv då vi slet bort plastmattan och under var det bara spånskiva. Klurar på om hon ska få heltäckningsmatta i rummet. Vi får se! I våran walk-in-closet drog vi även där bort den fula plastmattan och under var det ett superfint trägolv som jag ska betsa vitt! Skulle vilja betsa golvena nere också. Sååå fint!

Längtar tills vi kan flytta upp!! :)

Har även börjat fundera på att borra bergvärme, har fått ett väldigt bra pris. Skulle vara himla skönt isf att niclas ska springa ner ch fylla på pellets var 3dje dag och hålla på att sota pannan och jävlas. Bergvärme sköter ju sig själv och då behöver man inte oroa sig om man reser bort oså.

Jag framkallade bilder och förstoringar förra veckan och förstoringarna har kommit men inte småbilderna. Var iofs 800st så det kanske tarsin lilla tid. Hoppas dem kommer idag iallafall. Hittade en jättebra sida www.photobox.se som bjöd på 10 st förstoringar och ordinarie pris på 20x30 var 5kr! Svinbilligt, blev himla fin kvalité med!

Nu ska vi börja bege oss in mot stan, till syster och nea! Ska gå på erikshjälpen och lite sånt, skulle vilja kika in på dollar med. Blir kanske en tripp förbi jobbet med för min spegel har kommit nu! :D Så ni som vill ha en likadan spegel som mig som kan stå fristående så finns det tre till för försäljning.


Hur snygg?! :D
Kommentarer
Postat av: Em.

Ja det var hemskt äckligt innan, och resten av huset gick i samma stil, haha (; ! Men nu är det mer neutralt och passar vår smak bättre. Är väldigt nyfiken på ert hus ska du veta (: Såg det då det låg ute på hemnet och det fångade mig. Fanns/finns mycket potential. Jag tycker ni gjorde ett toppenköp!



Och ja, jag måste nog säga att bergvärme är grejen att ha. Vi har det och det är så skönt! Man slipper bry sig i nåt (till skillnad mot pellets, olja, ved och fjärrvärme är väl också underhållsfritt men inte lika billigt). Vår begvärmepump la visserligen av på julafton, men det var för att vi hade två bilar på motorvärmare, all el igång och så var det ju så himla kallt! Men annars har det fungerat hur bra som helst, vi kollar bara till den nu och då.



Rekommenderar bergvärme! (:

2011-03-04 @ 11:45:14
URL: http://nosen.blogg.se/
Postat av: Melissa

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-13 @ 05:47:38
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback