Hejsan svejsan =)

Publicerat: 2011-01-14 Kl: 11:18:39 | I kategori: Vår vardag

Nu är vi tillbaka en liten stund!
Ledig idag men när jag vaknade imorse känndes det som man blivit överkörd av ett tåg. Är så slut i kroppen så jag vet inte vad. Tänk om man fick komma in i lite rutiner. Lite svårt när man har två jobb med olika arbetstider hit och dit. Lite körigt i huvudet ibland! Men det ordnar nog upp sig. ;)

Nu har iallafall Jolines kusin kommit till världen, 17 dagar för tidigt så det vart en pytteliten sötnos på 2594g och 48cm. Har aldrig sett mindre människa. Så himla små tår och händer. Och lilla näsan, såå söt. Man blir inte sugen på en till, nejdå. Haha, tur jag har lilla Nea att mysa med. Jag hade också turen att få vara med när hon kom till världen. Var det häftigaste jag varit med om, om man tänker bort min egna förlossning. Tina var sjukt duktig!

Joline tycker det är kul med en kusin till och ibland är hon så himla gó och vill krama bebisen och ge tutte men ibland kan det bli lite hårdhänt. Man vill inte säga "nej" hela tiden heller för då blir hon less och avundsjuk. Det är svårt men hon kommer lära sig tillslut.


Söta lilla Nea!

Huset rullar det på med. Nu har vi köpt kakel och badrums inredning till lilla toaletten nere så såfort vi har orken ska vi börja riva och bygga upp igen, sen lejer vi bort kaklingen på ROT-avdrag. Snart ska vi nog börja ta tag i övervåningen med! Så vi kan flytta upp nångång =) Går bra att bo såhär också men vi vill ju utnyttja våra resterande 110m2 ;p Vi känner dock att vi inte har någon som helst brådska, det får ta den tid det tar. Man vart ju liiite väl slut av att renovera konstant i 3 månader som vi gjorde i radhuset. Det var inte direkt nyttigt.


Mina vardagsrumsfönster ser ut på detta sätt med mina älskade Hellvi lampor <3

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack :) Surt bara när de blir sådär. Man hamnar ju verkligen på botten, noll självförtroende kvar..



Hoppas allt är bra med familjen :D

2011-02-01 @ 20:27:34
URL: http://idizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback