Avkoppling

Publicerat: 2011-02-07 Kl: 20:28:47 | I kategori: Vår vardag

Att man inte hinner skriva av sig oftare, det är faktiskt skön avkoppling!
Sitter så sällan vid datorn nu när jag har min iphone. Kollar ju allt på den, supersmidigt men det går verkligen inte att blogga på den, orkar inte ens skicka sms ;p haha.

Just nu är gubben min iväg och hämtar en ny pelletspanna, våran var typ från 40talet så den drog lite onödigt mycket pellets och var tydligen väldigt omodern, har inte så stor koll på sånt där faktiskt. Hoppas den nya blir bättre iallafall =) Skönast vore det ju med bergvärme eller nåt men vi ska dra ut på det lite till!

När gubben for så började jag och lillan att plocka undan middagen och diska för vi hade disk för hela helgen. Gick faktiskt väldigt fort och det går bra bara joline får vara med och greja för annars blir det grin. Vi har köpt en pall från ikea "bekväm" som används väldigt flitigt. Ett superbra tips till andra föräldrar med barn i Jolines ålder. Joline tar pallen själv in på toan så hon kan tvätta händerna och borsta tänderna. Och nu idag så stod hon på den när vi diskade. Ynka 149kr! 

BEKVÄM Köksstege/pall vit Bredd: 43 cm Djup: 39 cm Höjd: 50 cm

Joline har börjat prata ännu mera nu! Så kul, nu säger hon 2-3 ord efter varann. Tex "Jolines tutte" :) och räkna kan hon, Ett, två Fyyyyra! haha, glömmer visst trean! Och hon är så snäll med sin kusin! Ska pussa och krama hela tiden. 

Den 28onde januari gick min farmor bort. Var en väldigt sorglig dag fast den var väntad. Hon har kämpat länge men nu orkade hon inte längre. Är otroligt glad över alla de extra år vi fått med farmor. Hon blev sjuk redan 2002! Så nio år extra fick vi. Min farmor betyder väldigt mycket för mig. Snällare, mysigare människa får man leta efter.. Har alltid varit så himla orolig för den där dagen. Men när den kom känndes det som det var det ända rätta. Hon somnade in i lugn och ro, precis som man själv vill när den dagen kommer..

Älskade älskade farmor! Du har varit världens bästa farmor!



Är så otroligt glad över att Joline fått träffa min farmor så många gånger som hon gjort. Hon kommer inte minnas henne men det kommer finnas en himla massa bilder kvar och jag kommer berätta för henne om min farmor!



Jag älskar och saknar dig hur mycket som helst ♥ men jag vet att du har det mycket bättre nu.
Du tittar ner på oss och väntar på oss alla. Nu slipper du ha ont farmor!

KRAMAR och PUSSAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback