Hallå

Publicerat: 2011-12-16 Kl: 10:24:17 | I kategori: Vår vardag

Ledig för andra gången denna vecka :-) sjukt härligt att få mysa med joline!

Sista lugna dagen innan jul. Nu i helgen jobbar jag och sen ska vi pyssla på hemma. På söndag blir det en bakdag med mamma/mormor. Gubben ska vara ute och hänga upp stuprör som lossnat, alltid kul med hus ;-)

Sen i veckan blir det städning och handling och förberedelser inför jul! Ska bli så mysigt med julafton.

På söndag går vi in i v 23. Jag hinner inte med, kan nån stoppa tiden? Med joline hade jag all tid i världen att skriva allt som händer vecka efter vecka. Förstår inte att det ska vara sån skillnad på första och andra barnet. Vi ska inte till BM förrän vi är i v 25 och med joline var vi där hela tiden. Vi får heller inte gå nån föräldragrupp, så himla dåligt!

Men jag måste säga det att med denna lilla kuse mår jag hundra gånger bättre än med joline. Det är nåt konstigt om det inte blir en pojk för allt är annorlunda. Jag har inte kräkts så som jag gjorde med joline, jag har inte alls lika ont i fogarna, jag känner mig så himla mycket piggare. Men det är ju många veckor kvar iofs men än så länge så känns det som jag kommer jobba fram till 2v innan BF!

Har börjat tänka mer på förlossningen nu. Med joline tänkte jag inte så mycket på den! Vet att jag har hög smärttröskel men jag har ju redan gjort det där en gång och jag vet hur kämpigt det var fast det gick fort och bra. Och de säger ju att andra gången är lättare :-) är lite nervös om man får erkänna det.

Längtar tills vi är fyra! Ska bli underbart och jag ska njuta varje minut:-) joline längtar så mycket hon också. Det är så underbart att se!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jisses vad jag missat en massa! Inte varit här och kikat på jättelänge. Grattis till knodden i magen :DD Vad kul!

2011-12-16 @ 14:34:29
URL: http://pickadoll.org
Postat av: Frida - mamma till Elsa & lillebror i magen

Jag håller med dig. Jag var inte nervös alls inför förlossningen med Elsa men nu är jag det. Just för att man nu vet hur ont det gör :)

Som du skrev så kommer det säkert gå ännu fortare. Vad roligt att vi är beräknad nästan samtidigt. Jag gick in i v.22 nu igår :)

2011-12-18 @ 18:33:32
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback