Skitväder

Publicerat: 2010-05-27 Kl: 14:05:03 | I kategori: Vår vardag

Jag som hade hoppats på finväder, icke sa nicke.
Vill få klart på framsidan men det är svårt när det regnar. Jag kan heller inte göra så mycket själv under dagarna när gubben jobbar. Det jag kan göra är att måla. Snickra är väl lite väl överkurs för mig.

Igår var vi ner till birsta, skulle köpa arbetsbyxor och ett nytt bakhjul till min cykel så jag kan cykla i sommar. Vi skulle även hjälpa niclas mormor & morfar att köpa ny tv. De hade hittat en på siba men jag föreslog att vi skulle kika in på jobbet en sväng ändå. Slutade med att de köpte på jobbet för nere på siba fick man sjukt dålig service.. Vart samma pris ändå, eftersom Media markt kör en TVkampanj som ger 20kr i presentkort per Tum på tvn.

Pratade lite med min avdelningschef där nere och den 15onde börjar jag jobba. Varje tisdag och onsdag, spännande.. Sjukt mycket som är nytt och jag kommer inte ens kunna hälften. Förhoppningsvis kommer man in i det ganska fort. Ska även jobba på LIDL här i stan sammtidigt, har fått ett sommarvikariat men sen hoppas jag även på lite till hösten, man kan alltid hålla tummarna :) Annars så har jag ivf fått lite mer erfarenhet på vägen..

Medans jag jobbar så kommer niclas vara hemma med joline, behöver jag säga att han längtar? haha. Det ska bli skönt att jobba men ändå kommer man bli lite avis dom där dagarna det är varmt och skönt ute. Förhoppningsvis har vi några lediga dagar tillsammans.

I tisdags fyllde gubben år men vi flyttade kalaset tills nu på söndag så då hoppas vi på bra väder så vi kan använda vår altan! Så moder jord, fixa det nu!! Vi ska nog bjuda på kallskuren fläskfilé, potatisgratäng och nån god sallad. Det är bra mat ifall att det blir så att man måste sitta inne, skulle vi grilla så måste det ju vara bra väder?!:) Sen blir det självklart nån slags tårta med. Han hade redan fått en högtryckstvätt av mig i förskott så på sängen så fick han en hink med bilschampoo, tvättsvampar, fönsterputsdukar osv..

Ska ta och avrunda nu, lillan sover en sväng så jag ska väl passa på att göra sånt man inte hinner annars.
Haré bra! Kram!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback