Nytt år!

Publicerat: 2010-01-04 Kl: 12:50:42 | I kategori: Vår vardag

Ja hörrni! Nu är det nytt år igen.
Tyckte det nyss vart 2009, vad fort detta år gått, inte så konstigt kanske. 12 januari 2009 fick vi reda på att det växte en liten filur i min mage och sen den dagen vände livet, till det bättre såklart. 2 veckor efter så var vi på tidigt samtal/hälsosamtal och månaden efter blev vi inskrivna på MVC. I april fick vi tid för ultraljud och det var verkligen det underbaraste jag varit med om, bekräftelsen på att bebisen verkligen fanns i magen, åh det är obeskrivligt. I juni köpte vi radhus och började totalrenoverade, vi bodde i källaren hos min pappa medans och efter 3 månaders hårt slit så var det äntligen beboligt. Två veckor efter så valde Joline att titta ut och nu är hon snart fyra månader gammal. Tiden har gått så sjukt fort och 2009 har varit det bästa året i mitt liv.

Nu har julen och nyåret svept förbi och igår kastade vi ut granen och jag plockade bort alla julgrejer. Har ju inte skrivit något här sen dagen innan jul så ni är kankse intresserad av vad vi pysslat med dessa dagar?

Niclas pappa kom ner till oss dagen innan julafton och min familj kom förbi och tillsammans bakade vi, griljerade julskinkan och gjorde janssons, lite förberedelser inf julafton. Vi hade även varsinna bingolotter och myste på, en perfekt dagen före dopparedan. Julaftonsmorgon kom och vi myste på, åt några skinkmackor och gjorde oss iordning. Åkte först till min farmor där min familj också var. Åt grötlunch och fler skinksmörgåsar och hade en liten julklapps utdelning. Så mysigt att se hur glad farmor blir nu när Joline finns. Det är hennes ögonsten!

Efter vi varit där en stund så åkte vi hem och där väntade niclas pappa, lillasyster och storasyster med sambo och barn. Då hade vi en liten julklappsutdelning till med kalle anka på tv i bakgrunden. Jättemysigt :) Sen fick jag och niclas börja med maten eftersom vi minsann tänkte äta hemma, orkade verkligen inte åka runt på massa ställen med lillgumman. Vi hade ett litet julbord med bara det godaste gott, lax, skinka, janssons, potatis, ägg, leverpastej, blana, köttbullar, prinskorv m.m..

Sen slog vi oss ner i soffan för att få smälta maten innan vi dukade fram julfika, glögg och kaffe. Min familj kom efter de varit hos min mormor för att äta julbord med hela tjocka släkten. Vi fikade och hade den största julklappsutdelningen genom tiderna. Gissa vem som hade störst hög? Japp, Joline såklart!

             

Hon fick bland annat en gåstol, ny vagn(ha ni ju redan sett), lära-gå-vagn, hoppgunga, kläder, spargris, gosedjur, mjuk bok, portionsburkar för barnmat, ett set med tallrik, mugg, sked osv, en gungsnigel med mera.. listan kan göras lång om man säger så, haha. Nästa jul blir nog ännu roligare när hon kan öppna paketen själv och när det kommer tomte, myys!

Dagarna flöt på och nyåret var ett faktum, vi åkte upp till övik precis som förra året. Var även bjuden ut till kragom och det hade säkert varit skitskoj men vi tycker gumman är för liten för massa ståhej, hon behöver sina rutiner just nu.. Vi bodde iallafall i niclas systers sambos föräldrars hus som är nån mil innan övik, jättemysigt och lugnt precis som vi gillar. Åt trerätters middag tillsammans och killarna sköt raketer. Var snö- och molnfritt så man såg raketerna jättetydligt, det har inte jag gjort på flera år. De skickades även upp massa ufoballonger och det såg så himla häftigt ut, hur många ballonger som helst i luften och kyrkklockorna spelade, ja det var iaf hur mysigt som helst. Vi skålade på 12slaget och jag fick pussa mina älsklingar, det viktigaste.

     

1. prommenix 2. jag&gumman på nyår, helt alkoholfri drink!! 3. mina älsklingar på nyår 4. gómaten

Åkte hem på fredagen för att få helgen tillsammans innan niclas börjar jobba igen och nu är det måndag igen, jag sitter här, gubben jobbar och lillgumman ligger i sin spjälsäng och sover. Hon har fått ett nytt rum, har börjat renovera hennes gammla och det blir gästrum istället. Hon sover tusen gånger bättre i sitt nya och det är toppen. Nu väntar jag på att min far ska hämta upp oss och bege oss en sväng till min farmor.

Ikväll blir det storhandling, det behövs verkligen, tomt tomt tomt ..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback