Gröt är BRA!

Publicerat: 2010-01-18 Kl: 10:54:41 | I kategori: Joline 0 - 6 månader

Vi är så himla nöjda alla tre med introduceringen av gröten!
Gumman älskar verkligen gröten, hon mumsar och attakerar skeden och får sova så himla mycket bättre när magen är full. Igår somnade hon klockan 21 och hon sover fortfarande den lilla sjusovaren (nu är kl 11 på morgon). Ioförsig så lyfte jag upp hon i vår säng vid halv 9 och matade henne från mitt överfyllda bröst, det är inte kul alls att inte amma på länge. Fick pumpa igårkväll innan vi la oss med för annars hade det varit ännu värre imorse. Är skiträdd att mjölken ska sina när det går så många timmar mellan amningarna. Vill inte sluta amma än. Ska amma sålänge som vi båda trivs med det.. Hon mår bäst av bröstmjölk, så är det bara.. Det ser vi ju bara på hennes kurvor, hon är så perfekt säger vår sköterska och det har hon rätt i.



Nu borde pappsen komma hem på lunch snart så jag tänkte ta och väcka våran gullrumpa. Vi är så lyckligt lottade som har en pappa som kommer hem till oss varje dag på lunch. Inte alla som gör det inte. Det känns som att nicke inte missar lika mycket som andra pappor gör. Sånna som jobbar kvällar, helger och har bestämda lunchtider så de inte hinner hem. Gumman brukar ju vakna kring 11 och då kommer pappsen hem och är hemma en 40-45 minuter sen slutar han kl 4 och då har han bara missat 4 timmar av hennes vakna tid. Det är inte farligt alls.. Jag tycker det är underbart! Älskar att se joline och niclas tillsammans, det är nåt speciellt, far och dotter..

Mina älsklingar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback