7 månader

Publicerat: 2010-04-22 Kl: 13:52:03 | I kategori: Månad för månad



Tjillivippen allihopa! Nu är jag hela 7 månader gammal.
Har inte varit på BVC på jättelänge men mamma har vägt mig hemma och då väger jag ca 9 kg. Uppskattar längden till ungefär 67/68 centimeter, får se nästa månad hur det stämmer, på 8månaders-kollen. Jag använder fortfarande storlek 74 i kläder och de kommer jag nog kunna ha ett bra tag till för nu växer jag inte lika mycket som förut.

Kom nyss hem från babysimmet, där tog vi undervattenskort. På söndag är det avslutning och då tänkte jag ta med mormor och farmor och visa hur duktig jag är nu. Sen blir det inga fler kurser för sen är det sommar och då vill man ju vara utomhus och mot hösten så hoppas jag att både mamma och pappa jobbar och att jag fått en dagisplats.

Denna månad den 17onde så döptes jag. Var jättesnäll hela tiden, och tyckte det var jättekul när prästen lyfte upp mig mot taket. Att få vatten på huvudet brydde jag mig inte om, de har jag fått så många gånger ändå. Roligast var det efteråt när jag fick hälsa på alla. Fick massa fina paket från alla snälla människor.

Nu så kan jag dansa när någon frågar "kan joline dansa?" och om man frågar "Joline hur låter katten?" så får jag fram kss kss.. Har ju kunnat säga tutte länge och det har ju mamma och pappa på film. Nu går det bättre och bättre att åla fast nu skulle man kunna kalla det krypa för framåt går det fast magen är i marken. Har även börjat att klättra på mamma och pappa när vi sitter i soffan och jag drar mig upp mot ryggstödet. Vi har börjat använda lära-gå-vagnen lite smått och det är superkul, men mamma och pappa får hålla i mig än så länge.

Det går jättebra med maten, mamma lagar egen mat till mig och till efterätt äter jag gärna en frukt. Brukar också få smaka macka när mamma och pappa äter frukost, det är hur gott som helst. Jag sover fortfarande i eget rum och det går superbra. Somnar oftast vid 7-8 nångång och vaknar vid 7 på morgonen, då är jag utvilad och är redo gör massa nya bus.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback