Godmorgon!

Publicerat: 2009-10-05 Kl: 10:46:28 | I kategori: Joline 0 - 6 månader

Det är så underbart att vara förälder! Jag njuter varje ny dag.

Vi har en så snäll flicka. Alla frågar, är hon alltid såhär snäll?! Enda gångerna hon grinar är när vi tar för lång tid på oss på skötbordet. Och ibland när hon vill ha mat, oftast hinner jag se på henne att hon vill ha mat innan hon börjar grina. Gótjejen, man vill bara äta upp ná, haha. Hon luktar så gott, är så himla mjuk och gosig, ja hon är verkligen allt.

Snart är jäntan 3 veckor gammal och hon är mer och mer vaken för varje dag och vill äta mer och mer. Kommer bli en stor och stark brud det här. Imorgon ska hon vägas och mätas och jag kan tänka mig att hon gått upp en del. Sist hade hon gått upp 250g på 2 veckor. Sen ska vi träffa några från mammagruppen på öppna förskolan, ska bli kul att se alla underverk. Vi skulle egentligen fått barn sist av alla i gruppen men icke sa nicke, vi vart näst sist eftersom lilla Olle ville vara kvar i sin mammas mage. 

Nu på morgonen så har jag hunnit med att duscha och fikat, tänkte att jag skulle baka cheescake för vi kanske får främmande mot kvällen, annars kan vi smaska på den själv ;) Sen funderar jag på att ta en tur med vagnen bort till min far, om systra mi är kvar där. Sen får gubben hämta oss med bilen när han slutar, orkar inte gå båda vägarna. 

Ska bli bättre på det här med bilder, tycker dock att vår kamera är så kass. Bilderna blir ofta brusiga/suddiga.. Så tråkigt, viktigt med en bra kamera när man har små kids tycker jag.

   

Kommentarer
Postat av: Sara Altelind

gud va söt lill pluttan är ! :)

2009-10-05 @ 15:42:27
Postat av: Sara

Bilden med händerna är så himla fin! Alla bilder är såklart jättefina, men jag fastande verkligen för händerna! :) hihi

2009-10-05 @ 15:48:58
URL: http://saracb.blogg.se/
Postat av: Maria!

men tusan då =( haha! Men håll med om att de såg väldigt roligt ut ;p

2009-10-05 @ 21:43:46
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/
Postat av: Emilie

Kanoners med mej !

Kan du inte komma in på jobbet så man får se er live ;) Eller du kanske ha vare och jag har missat er ?

2009-10-05 @ 22:09:29
URL: http://emiliejohansson.blogg.se/
Postat av: mickis

små söta fossingar:))

2009-10-05 @ 23:42:27
URL: http://mikaela88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback