Längtar..

Publicerat: 2009-11-23 Kl: 12:56:07 | I kategori: Vår vardag

Åhh, på fredag får jag äntligen julpynta!
Så himla underbart, vad mysigt det ska bli här hemma. Måste se till att köpa julskinka också, det ska vi äta hela december för det är ju så himla gott! Kanske lika bra att köpa två skinkor på samma gång, hah. Ska även göra knäck, lussebullar och pepparkakor. Igår köpte vi glögg som vi drack till filip och fredrik men det saknades ju pepparkakor. Julen måste ju vara bästa tiden på året, speciellt nu när vi är en familj, mysigt!

Dagarna har gått jättefort sen jag skrev sist. I fredags mötte jag upp linnéa och tindra med vagnen och sen gick vi till öppna förskolan där det var "ungföräldraträff" var massa nya människor där som jag aldrig ens sett och många söta barn. Kul att träffa andra i samma ålder, var inte lika mycket folk som det brukar vara på tisdagarna och det tycker jag var mysigt. När de flesta gått så satt vi kvar och pratade lite till med 2 mammor.. jättemysigt, vi lär gå nästa gång igen ;P

Lördagen kom och jag tog med mig krullan ner till birsta, självklart fanns inte det jag var ute efter, var runt på 3 affärer och det var slut överallt. Fick iaf med mig två ljuslyktor från IKEA som vi ska ha ute på bron. Gubben skulle vara med sina grabbar och köra femkamp på nöjeshallen i sundsvall så när jag väl var hemma var han fortf borta. Såg inte han på hela dagen, var himla jobbigt måste jag erkänna. Saknade han så himla mycket. Iallafall, mina vänner skulle ut så jag åkte till Anne-li där det var 7 andra mammor med barn, var jättetrevligt =) Var dock jättetrött efter en hel dag i birsta så blev tidig hemgång och gumman var helt utslagen efter att varit vaken hela dagen.

På söndagen, igår alltså, så fick vi äntligen vara med favvopappan :) låg och drog oss i sängen tills gummsan blev less och ville upp. Då gjorde vi frukost, en ganska fattig sådan då man aldrig lär sig att handla inför helgen! När man äntligen får äta frukost tillsammans ja då har man inget, så tråkigt, ändrig på det från och med nu. Sen fick jag ta en lång skön dusch, sånna blir det inte många av på vardagarna direkt då hinner man i princip bara in och ut. Sen tog vi och städade tillsammans, går så himla mycket fortare då och sen är det mycket roligare med. Diskade, tvättade, plockade undan massa och dammsugade, känns så himla fräscht direkt när man gjort det lilla. Sen åkte vi och handlade och till middag blev det våfflor med sylt och glass, mums!!

Nu idag vet jag inte riktigt vad som händer.. Har precis läst reklamen och min "lönespec" märkte att det är nåt som inte står rätt till där. Tre semesterdagar dragna fast inga cash! drygt, alltid ska det vara nåt. Imorn är det iallafall öppna förskolan. Det uppskattas att det finns en plats för oss mammor där vi kan träffas och disskutera blöjor osv ;)

             

♥Vi har världens sötaste jänta!♥

Kommentarer
Postat av: Sis

Hihi ja har julpyntat idag :) Fattas dock lite då lägenh e lite större i år. Längtar tills ja kommer hem Saknar er en massa!!! Puss å kram

Ps. Bara så du vet så kopierar ja alla kort från din blogg på Mosters älskling till min dator. Ds

2009-11-23 @ 14:59:45
Postat av: Anonym

gullig du är, men positivt vågar jag verkligen inte tänka ändå:) Men det blir som det blir. Tkr om han jävla mkt tyvärr så just nu ha ja inga alternativ än å bara försöka finna mig i vad som händer! Måste ses snart, saknar dig å jollan juh!:)

2009-11-24 @ 01:05:08
URL: http://elminh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback