Ny vagn!

Publicerat: 2009-12-19 Kl: 17:50:58 | I kategori: Joline 0 - 6 månader



Lillgumman har fått en ny vagn som vi ska ha med oss i slutet av februari när vi ska till GBG.
Då är hon stor nog att sitta frammåt, det finns liggläge så det behöver ni inte bli oroliga över. Man fick även med en fotsack vilket är toppen när det är blåsigt. Tänkte lägga i vår åkpåse i vagnen eftersom det är fortf kallt i februari. Annars tänkte vi ha denna vagn när vi går på birsta city osv. inte för att vi gör det så ofta. Men vi tyckte det var bra med en till vagn som är lite smidigare och färgen var viktig ;)

Update:

Jag visste att jag skulle få kommentarer ang vagnen vi köpt.
Skulle hon bli orolig och ledsen så skulle vi väl inte fortsätta dra hon i vagnen då tar vi ju självklart upp henne och löser det. Oftast så somnar hon på sekunden när hon åker vagn och det tror jag hon kommer göra även i denna vagn. Vi behövde en mindre och smidigare vagn när vi ska till gbg eftersom vi ska flyga och när vi väl är där nere ska vi åka en del bil och då kan ni försöka få in en emmaljunga cerox in i en renault twingo med 3 vuxna och ett babyskydd.

Vi ska vara där nere i 3 ynka dagar och hur många av dom timmarna tror ni hon kommer vara i vagnen ens? Ne, jag tror inte du behöver vara orolig för mitt barn. Det är lätt att säga att si och så får man inte göra och si och så ska man göra men man måste titta på barnets egna utveckling. Barnet säger till själv om hon nu skulle bli orolig eller stressad, samma med när hon sitter i sin matstol. Blir hon trött och slut i ryggen så säger hon till. Har rådfrågat med vår sköterska på BHV!

Du hade inte behövt vara anonym för jag ser ändå på IP-nummret vem du är. Du kommer märka vad dina barn klarar av när du väl skaffare egna!



Jag gillar min nya vagn
Kommentarer
Postat av: Anonym

Att åka framåt rekommenderas från 1år :)

2009-12-19 @ 18:53:55
Postat av: Malin

Såg att en anonym kommenterat, så jag läste om det. så här får du veta varför det är rekommenderat från 1 år. – Utan ögonkontakt förstår inte små barn att föräldern är där. Och föräldern ser inte hur barnet mår. Dessutom blir barnen överstimulerade av alla intryck

2009-12-19 @ 22:38:16
Postat av: Sis

2009-12-19 @ 23:53:55
Postat av: Sis

Du kanske skulle skrivit att det e 3 dagar ni ska va i GBG så ja tror inte de e någon fara med att hon sitter åt de hållet....

2009-12-19 @ 23:55:16
Postat av: Sara

Det står klart och tydligt i bruksanvisningen 6 månader! Sen fick vi hjälp av en tjej på barnenshus. Tror inte det är någon fara. Ni kan vara lugna :) lillgumman kommer kunna dela alla intryck med oss.

2009-12-20 @ 11:59:29
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Krullan

vilket snyggt åk:)

2009-12-20 @ 12:44:46
URL: http://sarakullh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mm, 6månaders gränsen beror vanligtvis på fjärdringen. Det har inget att göra med rekommendationer :) Men ni märker nog om hon blir "överstimulerad" och orolig!

2009-12-20 @ 13:00:38
Postat av: emma

hoppas du har en bra måndag? (:

2009-12-21 @ 13:28:19
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tror såhär. Sara och Åbbe har koll på vad de gör. Om de sätter Joline framåt men märker att hon blir orolig och ledsen så kommer de SÅKLART göra någonting åt det. Varför skriva en sådan kommentar?



Väldigt fin vagn förresten. Joline kommer bli coolast i stan :D

2009-12-22 @ 10:16:10
URL: http://saracb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var inget illa menat, inte alls! Alla barn är olika.. jag ville bara säga vad som rekommenderas. Ber om ursäkt för det.

2009-12-22 @ 11:03:32
Postat av: Anonym

"Dessutom blir barnen överstimulerade av alla intryck" Är du efterbliven eller!? Sara! Du gör som du vill och du vet bäst eftersom det är ditt barn! Låt dessa så kallade "experter" som kommenterar här sköta sitt. De må vara föräldrar själva med de är inte föräldrar till ditt barn, så gör precis vad du tycker är rätt. Jag tvivlar inte på att du vet vad som är rätt för ditt barn.

2009-12-22 @ 15:50:24
Postat av: helena

kommer gå jätte bra de där:) jätte fin vagn iaf=)

2009-12-23 @ 21:27:22
Postat av: Emma

men attans, jag som ska sälja min, har en EXAKT likadan:D kommer gå utmärkt att ha henne i den där vagnen, köpte min för rese/shopping-syfte jag med, att ha dom sittandes upp är krångilgt än och amanda är strax 11månader men liggande/halvsittandes är Nemas problemas :D kul i övrigt att man hittade din blogg såhär på kvällskvisten:)

2010-01-19 @ 22:27:59
URL: http://ftr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback