Full rulle

Publicerat: 2008-08-14 Kl: 23:12:52 | I kategori: Vår vardag

.. Oja! Minst sagt.
Dessa två dagar har varit fyllda med äventyr.
Igår var jag i birsta med mina snygga vänner elin och krullan!
Snackade lite med min chef, fick reda på att en arbetskamrat gifter sig på lördag, så himla gulligt.
Han var så sprallig och det verkligen sken om han när han berättade att han skulle byta efternamn till sin älskades.

Om jag väl gifter mig ska det vara nåt i den stilen.
Bröllopet behöver inte vara stort och pampigt utan det kan vara för de närmaste och karln ska verkligen skina så mkt som han gjorde. Han beskrev tom att på måndag när man skulle skriva in sig med sitt nya efternamn så skulle hans mungipor vara upp till öronen för att han är så glad. Lycka!

Hm, aja, lite off topic men iaf så åkte vi hem och samlades på donken allihopa för att umgås där, haha som på gamla goda tiden.

Idag så har jag blivit vaccinerad, spruta 1 av 3.. (ontontont) Om en månad äre dags för spruta 2 och om ett halvår blire den 3djes tur. Men en sak jag inte fattar är hur fan de kan ordinera olika vaccin till två människor som är född samma år och ska på samma resa? Jag skulle ju egentligen ta stelkramp och polio med.. Tydligen är de jätterädda om mig medans sara bara "behövde" ta för hepatit A. Iofs så skulle jag inte vilja ha ett halft skydd bara, då hade man likagärna kunnat struntat i sprutorna eftersom A inte är lika farligt som B.
Åter till ämnet, mot eftermiddagen kom elinpelin med hilding-gubben. Han ska ju bo här med oss i 2 veckor nu.
Siri verkade inte gilla honom sådär jättemycket men de får vänja sig vid varann, thats it!
Just nu ligger de och softar på olika ställen här i lägenheten, de är utslagna båda två, haha.

Sen tog vi en runda på stan och jag köpte myskoftan jag kikat ut, så himla fin, självklart från barnavdelningen på lindex. (vad är det med mig och barnkläder?)

Lunch blev det på rutiga för tejernas del, jag blev irriterad på surkassabiträdet som inte ens kunde dela en baguette för min skull. Så jag tog två burgers på donken ist, mycket billigare blev det. Sen satt vi där och väntade på att sossan skulle sluta så vi kunde få fara iväg och plocka blåbär!

Efter en liten stund var vi jävligt less på att plocka blåbär eftersom vi inte hade någon bärplockare med oss så vi for till elin och plockade hallon, åt körsbär, vinbär, krusbär osv ist. Sen hem till mig för att käka mat och göra paj, som dessvärre inte blev så lyckad. Visst, den var god, men inte fan såg den så jävla nice ut. Tur man inte äter med ögonen.

Nu avslutar jag innan jag råkar radera hela dehära inlägget..

(Jag hoppas verligen det löser sig med mitt schema, håller tummarna, vill inte ta ut nåt i förskott)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback