Ett år senare

Publicerat: 2013-10-01 Kl: 10:18:01 | I kategori: Vår vardag

Förra året började vi med Milos rum. Planen var att bli klar innan hans födelsedag. Dock märkte vi på julaftonsnatten att det regnade in där. Så surt!

Men nu i sommar har vi tätat taket. Sen har Nicke stått och sprutat vatten med vartenslangen och jag stått inne och kollat om det läkt. Tre gånger fick vi täta innan det var tätt. I helgen skaffade vi oss barnvakt för att Nicke skulle bygga luftspalt och isolera taket i rummet. Sen hjälpte jag till att sätta innertak och igår så tapetserade vi! Nu är vi verkligen nära målet ett år senare. Idag ska vi börja lägga in golvet :) sen behöver vi installera ett element där inne och bygga för ett elskåp för inkommande elen. Det blir riktigt bra och jag hoppas lillgubben kommer trivas där.

Dock dröjer det ett tag tills han får flytta in dit. Han har börjat vakna på nätterna, om det är drömmar eller vad det är, han har även börjat få problem med hostan igen. Men jag är glad att vi får ordning på alla hans möbler och saker som Joline haft på sitt rum.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback