10 månader

Publicerat: 2013-02-13 Kl: 21:03:23 | I kategori: Månad för månad

Underbara unge! Tiden rusar förbi. Två månader kvar till din första födelsedag. Det går inte ihop i mitt huvud för det kan inte vara 10 månader sen jag låg på förlossningen. ;)

Det känns ungefär som att Milo varit hos oss jämt, han är så självklar. Men ändå så är han nyfödd, svårt att förklara men vi kan bara konstatera att tiden går för fort.

Vikt och längd på pojken vet jag inte då vi inte varit på BVC på ett tag men jag tänkte idag att Shit, vad tung han blivit över en natt så han är nog vid 10kg nu. Ska till Barnmottagningen i slutet av månaden så få får vi nog veta.

Milo har börjat visa att han också har humör. Får han inte som han vill så slänger han sig bakåt utan att veta om nån tar emot. Får han inte den maten han vill så kastar han sig bakåt i matstolen. Ja han är bra go :) han vill ha mer och mer av vår mat och mindre burkmat så oftast äter han bara burkar till lunch nu.

Försöker träna att stå själv och prova gå lite men Milo är inte med på banan än. Och dramaqueen utan dess like. Så fort han sätter sig på rumpan lite fortare än han tänkt så snyftats det. Han är så skvätten Lillgubben, han får gaska på sig senare ;)

Nåt som värmer mammahjärtat är när pappsen kommer hem från jobbet och Milo kryper i världens fart ut i hallen och möter och ropar på honom.

Vi har denna månad drabbats av influensa jag och barnen, vilket resulterat i värre astma för Milo. Han har superjobbigt med hostan men vi kör på med medicin och hoppas det ger med sig.

Sovandet går fortf jättebra. Han är så duktig och jag är så glad att vi tog tag i hans sömn redan när han var 4 mån.

Han är superlätt att ha och göra med vår lille pojk. Charmig, mysig och busig som få. Älskar den lille mannen så otroligt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback