Koh lipe - sista kvallen

Solly for dalig uppdatering!
Vi ar pa Koh lipe nu och har inte orkat suttit vid nagra datorer.
Har ar det jattefint, klart vatten, vit strand och lungt. Vi trodde dock att det inte fanns nagat att gora om kvallarna tills nu ikvall. Vi har hittat in till city och sitter pa ett internet caf'e for tillfallet, nar vi ar klara ska vi ga till poohs bar.

Det har regnat har varje dag fast bara nan timme, vi har kunnat solat och alla har brannt sig.
Tanken var att vi skulle pa snorklingutflykt och aven till nagan o som de fanns apor pa men det har inte blivit av pga vadret, jattetrakigt kanns det.

Sist jag skrev  var vi ju i hat yai, har sjalvklart hant massvis sen dess. Till exempel sa forsov vi oss nar vi bokat taxi till pak bara dar batarna gick ifran sa chaforen fick vanta pa oss i 30 min. Nar vi val kom ut till taxin sa var det den minsta javla toyotan vi sett. Hm, hur fan skulle det ga. Vi var fem tjejer med varsinna bautastora rygsackar och det fanns 4 lediga saten. Det vart en valdigt trang resa pa tva timmar kan jag saga.

Imorgon ska vi bege oss fran denna underbara o, ska mota upp empelie i krabi for lite galej. Ska bli skoj!! :)

        
 
   

Saknar er dar hemma men vi har det gott har.
PUSSN



Svar pa era fragor:

Mia:
 Jag vet inte hur mkt den ska ga ivag for, tankte kring 4500-5000kr men vet inte alls om det ar rimligt.
Mamma: Koh samui och koh lipe ar oar. Hat yai ar en stad pa fastlandet som man lattast tar till sig lipe ifran :) Jag har handlat lite smagrejer men tycker att det ar dyrt sa jag vantar tills i rayong. Vi har bott pa massvis med billiga stallen men standarden ar ju inte den basta da, man far vad man betalar for. Vi har val borjat bli bruna nu, herromdagen var vi alla ganska hart branda, haha. Men jag ar faktiskt forsiktigare an vanligt. Vattnet pa koh samui var varmt men har pa lipe ar det riktigt kallt och svalkande, det ar jatteskont, vet inte om det gar nagon slags strom forbi har?
Mikkis: haha, rolig du ar. Du blir ju visst brun. Jag ar dock inte sa brun an men det ska nog ga till sig ar ju 2 och en halv vecka kvar sa, kram pa dig kusin.
Syster: det ar bra med oss, var dock jatteyr och madde daligt idag. Tror det var vatskebrist for nar vi atit gick det till sig. Det ar inte sa varmt som det varit for oss i mars-april men det ar nog varmt, olidligt ibland. Pa bion var det thaital och engelsktext, det var faktiskt jattekul att ga pa bio har. Stolarna kunde man falla bakot och de hade drickahallare, varsta lyxigt.

Kommentarer
Postat av: empelie

tjejooor!! var ar ni? tankte hora nar ni kommer?:) smsa ngt nar ni vet, har inte sa mycket pengar pa telen.. :P kramkram

2008-11-11 @ 16:17:49
URL: http://empelie.blogg.se/
Postat av: mia

fan va najs ni verkar ha de :D liiite avis faktiskt ;) får se om ja orkar vänta tills du kommer hem, flytten är ju nu på söndag så ja måste ju ha en dator ganska snart annars klättra man väl på väggarna :S ha de så jefla gött iaf! KRAAAAAM

2008-11-11 @ 16:29:40
URL: http://korniiii.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Hej Sandra! Jag blogga lite om er resa m, men blir många turer hit o dit (blir snurrig);), så jag funderar på o länka vidare till er ist? Du kan kika in o se vad som pågår "hemma" lite m. Kanske ger lite "hemlängtan" (JA, lrhur?!)haha,:). Men kul o ha lite "koll" på er såhär iaf :). Sköt om dig gumman! Puss o kram. Hälsa alla!

2008-11-11 @ 20:02:49
URL: http://lovedust.blogg.se/
Postat av: mamma lena

Hej Saragumman såg att du hade ringt, hade mobilen på tyst läge, var på möte på jobbet. Glömde sen att ställa om den. Ring imorgon. Jag har fått en förkylning, mår inte så bra. I morgon får mormor skåpluckorna och även soffan. Spännande att se. Hoppas ni alla mår bra. Nu måste väl Anna och Ellinor var där nere? eller är dom redan hemma? Många kramar fr mam Lena

2008-11-12 @ 23:13:14
Postat av: mamma lena

Hej Saragumman, såg att du hade ringt. Hade mobilen på tystläge.Ring mig imorgon.Jag har blivit förkyld Vad är ni nu? Är ni i Krabi? och isåfall är det fint där? Hoppas ni mår bra. Imorgon får mormor köksskåpen och även soffan, spännande att se. Många KRAMAR fr mam Lena.

2008-11-12 @ 23:35:47
Postat av: mamma lena

Hej ,tro inte att jag är tokig trodde inte att det första meddelandet gick fram. Ska lägga mig nu, hejdå...

2008-11-13 @ 00:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0