Åtta dagar kvar.

Imorgon är det bara en vecka tills vi drar!
Och jag har massvis att göra.. Det ska jobbas, umgås med folk, tränas, tvättas, städas osvosvosv, Listan kan göras kilometerlång. Det pirrar så sjukt i min mage, jag är så nervös men också så himla förväntansfull. Det ska bli så roligt när vi väl sitter där på VÅRT plan.

Sen är vi borta från allt i 30 dagar, jag har varit borta så länge men jag tror ingen annan av tjejerna varit borta så länge. Det kommer dock gå fort, för fort..

THAILAND here we come! ;)

Mindre än två veckor kvar..

vi sticker om mindre än TVÅ VECKOR!
Shiiit, magen leker karusell nu kan jag lova..

Jag längtar så jävulskt!!

16 dagar kvar

Det pirrar nog i magen på oss alla fem nu!
Med tanke på att det bara är 2 veckor och två dagar kvar tills vi drar!!

Imorgon ska vi planera det sista, skriva ut lite papper osv..
Sen ska jag börja packa eftersom jag jobbar som en dåre veckan innan vi drar.

Min reseblogg

Har valt att ta bort "resebloggen.blogg.se" för det var så jobbigt att behöva logga in med två olika användarnamn. Det blir mycket enklare såhär! Och om jag har såhär så kan jag lägga in alla mina resor här framöver..

Jag behöver bara skapa en ny kategori och skriva om nya resor där.

Just nu ser det lite knasigt ut för att jag har flyttat över alla inlägg från min andra blogg till denna.
Det är inlägg från thailandsresan i mars.

Fan va kul, snart drar vi....... :D :D :D :D

Sammanfattning av resan

Tar vid där jag slutade.

Vi åkte in till Rayong och gick runt i 2 olika gallerior och begav oss senare mot en biiig marknad.
Vi gick runt där i 2 timmar och ändå hann vi inte se allt. Det var så jäkla billigt och fanns så mycket fint, men blev inte så jättemkt köpt ändå. Jag har ju gått och blivit en spara, nästan.

Vi hade iaf en taxikille med oss hela dagen, när kan vi åkt, aah före lunch någon gång iaf och kom hem typ 9-10 på kvällen, det betalade vi 2500 bath för, ca 500 svenska kr. Och vi var 9 st. Det kallar jag bra pris på taxiresor iaf.

Åt middag gjorde vi på KFC, sååå jävla GOTT!! Sen förmodar jag att det blev däcken när man kom hem, var liiite slut i fötterna vill jag lova.

Sen har jag inte så bra minne som säkert de flesta vet, så alla dagar kommer inte rabblas upp, bara de minnesvärda (kanske tur det)

Sen var det dags att åka till Koh Samet, det är en ö, ca 20 min ut i havet med speedboat.
Vi åkte iaf färja dit, det var sådär asså. Haha, personalen lastade lite för mycket och pappa trodde vi skulle sjunka.
Det var en upplevelse vill jag lova, vi beslutade oss direkt för att ta speedboat hem.

När vi kom fram så gick vi till hotellet som låg några hundra meter från hamnen. Våran "bungalow" var inte speciellt fin och anna och ellis säng var stenhård, fjädrade inget.  Men mamma och pappas bungalow var så himla fin, de hade himmelssäng och skitfint badrum. Så typiskt att jag inte hann fota. Där ska jag bo nästa gång ;) Iallafall så drog vi ut på beachen ganska direkt som enligt mig var skitfin men alla i sällskapet var så jävla beiga, de tyckte hemma var bäst. Hört talas om omväxling förnöjer? Jag och Martin trivdes iaf. Mot kvällen drog vi tillbaka till beachen för då var det mat som gällde och några smågrabbar bjöd på eldshow, var faktiskt coolt.

Vi checkade nattlivet oxå, det var himla trevligt, och en skitful brud i skitful klänning förgyllde min kväll.
Sen låg vi och skratta massa och hade kuddkrig innan det var dags och sova.

Det hade regnat under natten och var lite mulet så man blev lite snopen när man vaknade. Men som tur ordnade det upp sig under dagen. När  vi gjort oss iordning så vare frukost på hotellet, gott enligt mig :) slippa våra jävla dubbelmackor, vart lite leds på dem efter ett tag sådär. Sen ut och sola igen, idag var sällskapet ännu tråkigare och drog hem men Mia och Peter stannade iaf med oss. Denna dag var det skitstora vågor och det var svinkul att bada, Mia och Peter hade tydligen legat i vattnet en timma. Haha! Klockan 6 drog jag och bubben iväg på fisketur, fick åka flakmoppe till hamnen med en fiskare, skitläskigt efter våra erfarenheter. Men vi kom fram och då fick vi klättra över massa färjor för att komma fram till vår, som självklart låg längst bort. Värsta båten asså, skitstor och på övre däck vare fetaste ljudanläggningen. De började ropas massa så vi sprang ner och då skulle vi få börja fiska bläckfisk, haha ja det var ju lite annorlunda. Var kul till en början men sen vart man leds :) Personalen var iaf soft och bjöd oss på melon/annanas och sen fick vi middag, bläckfisk såklart. Allt detta gick på 100kr. Martin vart lite åksjuk mot slutet så vi gick upp och sov tills vi var framme i hamnen igen vid 11 på kvällen.

Hotellfrukost igen, mums. Sen ut och sola och bada igen, var inte lika stora vågor idag, men kul vare ändå. Mia, martin och jag åkte vattenskoter oxå. Det var bland de läskigaste jag gjort troja. Iaf när jag satt bakom Mia, hjärtat i halsgropen och jag bara skreeek och Mia, ja hon skratta hon och gasa mer :P den jäveln. Vi bestämde oss för att åka hem till de andra tråkmånsarna. Haha. Tog som sagt speedboaten, så härligt att swisha förbi alla färjor.

btw, träffade även börje samling där på koh samet, som även ska bli "granne" med pappa där nere.

Nästa äventyr, bada med delfiner.

Taxin hämtade oss halv 12, tog säkert närmare 2 timmar att komma fram. Showen var i princip värdelös, vi var lite suspekta till vattnet firrarna var i. Alldeles brunt och äckligt, ska vi bada i det där? Nee tänkte vi.
När showen var slut följde taxikillen oss dit vi skulle gå för att få bada med delfinerna då. Vi går mot en jättestor pool, ser mer ut som en sjö eftersom vattnet ser likadant ut där. Ne vi var bombsäkra på att vi inte skulle bada där. Men säg inte det, taxikillen bad oss ta av oss kläder, alla smycken vi hade och klippa naglarna. NEEJ, vi ska bada i bajsvatten! :D hahaha, sagt och gjort. Men det var jättekul och vattnet var jättevarmt. Vilka underbara fiskar, jag var iofs jätterädd först. Men det släppte när jag fick en puss av en delfin :) Men stackarna att behöva vara sådär i fångenskap. De jobbar säkert hela dagarna, för alla var slöa och trötta, stackarna. Sötas var de med trubbig nos, så jävla ful så de blev söt :D

Resterande dagar solade vi mest och tog det lungt.. En kväll åka vi till Classic forest och fick testa käka krokodil, det var äckligt, dock tyckte alla andra att det var gott. Men ne, eftersmaken påminner om kloaklukt!

En dag for vi för att kolla in var börje ska få ett hus.
Sen kikade vi in på ett helt dött hotell, som var jättefint och tog en drink. Jag blev lite ledsen för att pappa inte byggde där ist, var verkligen ett underbart område och skitfin strand som tom kan bli ännu finare. Sen hade man utsikt mot sköldpadds ön osv. Gudars!

Sen kom dagen då elli, anna, tord och annika skulle åka hem. Fan va tråkigt det var att se dem hoppa in i taxin och veta att det är vår tur imorgon. I love you guys, Familjen Franssi Eriksson!
Vi spenderade iaf vår sista dag på Kim beach.

Fyfanfyfanfyfan! Ville inte hem. Vill fortf tillbaka.

Inget internet

Har haft stromavbrott sa internet funkar ej hemma.

Ar pa koh samet nu pa ett internetcafe, har ar det jattefint, ska ut pa fiskeutflykt ikvall.
Kommer hem 31a, skriver val nagon rad da, hinner inte mer nu..

Rödhudad

Idag har det varit varmt.
Har brännt mig rejält, jag och Martin har varit till drugstore och köpt aloe vera after sun så förhoppningsvis ska väl brännan lägga sig. Vi har iallafall varit bort till Kim Beach och solat idag, roligare det än att ligga vid poolen jämt. Men ibland är det skönt att slippa saltvattnet. Vi tog en promenad längs hela stranden och såg nå jävulskt roliga fiskar som hoppade på vattenytan när man gick mot dem, såg även en krabba stor som en hand och en erimitkräfta som vi tänkte lägga i Mias hand, haha.

På hemvägen var vi och tittade på ett Tempel de höll på att bygga när vi var hit i April -07, de hade inte hunnit så värst långt men det är förståerligt med dedära byggnadsställningarna, huga. Efter det så skulle pappa visa Peter crossbanan, slutade med att de åkte med mopparna i hoppen :S jäkla tokar.

Nu ikväll har vi varit bort vid Mae Ram (?) Phung, Mamma kallade det Mellan Pung, var tydligen lättare att säga så. Vi letade någon restaurang som de serverade svensk mat såsom lasagne, raggmunkar osv på men den hade stängt igen, för lite gäster kanske? Så det blev mat inne i Ban Phe ist, hittade massa affärer vi ska strosa runt i imorgon kväll. För imorgon på morgon åker jag, Martin, Elli och Anna ut på snorkel utflykt. Vi lämnar Ban Phe kl 09.00 och kommer hem cirka 16.30, ska bli kul!! Älskar att snorkla, hoppas bara det är lika bra som i Egypten.

Vi har även bokat delfinresan nu, blir till att klippa av sig naglarna :'( känns sådär. Menmen de växer väl förhoppningsvis ut igen. Nästa torsdag åker vi dit iaf. På fredag blir det shopping i Rayong, längtas!;D (då ska jag försöka hitta några små presenter till folk där hemma ;p) Måndag - onsdag är vi på Koh Samet också, har mkt att se fram emot nu.

Kommentera mera fegskitar!!

Happy days

Nyss hemkommen från en krog inne i Ban Phe
Vi åkte in för att käka, jag och M hade redan käkat innan så vi hoppade på efterätten direkt. "Friterad banan med glass" låter gott va? Dock så var bananen inte friterad och det var den mest mysko glassen jag sett, såg ut som sperma. Glömde att ta bild men :/ Jag tog även en mai tai men den spillde jag ut och pajjade glaset så jag fick en ny ;P

1. Baren
2. Huvudvärkstabletter
3. Bloggers
4. 46 kr för 5 st alkoläsk ;)

Sovmorgon

Idag råkade det också bli en sovmorgon, vaknade 11.30 av att Mia bankade på dörren.
De hade tydligen bankats en hel del gånger och jag hade ställt klockan på 09.30 men inte vaknade vi för det.

Som sagt så var ju planerna att vi skulle åka över till Koh Samet men det sket sig, vi hittade inga hotell på internet så nu är Pappa, Mamma, Tord och Annika där och letar. Förhoppningsvis åker vi dit nästa vecka istället.

Idag har vi bara legat vid poolen, försöker sola bort några vita streck jag fick av bikinin igår, glömde vika ner den.
Har även brännt nosen så jag ser ut som Rudolf med röda mulen, skitsnyggt ;P

Ikväll får vi se vad det blir, skulle vilja ha filmkväll i baren men vi har ingen ljudkabel och att lyssna från datorn går inte, är för mycket ljud runt omkring såatt. Kanske åker in mot stan och köper lite alkoläsk och sitter här och softar, kanske spelar kort eller nåt :)

Andra dagen

Dagen började inte riktigt som planerat, när jag och Martin vaknade var klockan halv 11.
Tina hade sagt till Mia att jag var uppe sent inatt då min MSN var igång när hon gick och la sig, bara det att jag somnade vid datorn och det var därför MSN var igång. Men mia var uppe efter 08.00 någon gång och simmade 20 längder den jäkeln. Jag försökte mig på att simma några längder men det var för varmt, gick knappt att andas.

Idag har vi bara legat vid poolen och latat oss, orkade inte åka iväg när vi vaknade så sent.
Sen när solen lagt sig lite så drog vi iväg till marknaden. Köpte mig en tröja, 3 diadem, och en ljuslykta som man kan ha olja i. Har länge letat en sådan :) Det dyraste jag köpte var nog ett av diademen, kostade 50kr.

Nu ikväll har vi bara käkat här i baren på området. Ska väl kanske slå på en film lite senare. Fårse! :)

Imorn drar vi förhoppningsvis över till Kho Samet och stannar där tills torsdag.
Då får vi se lite mer av Thailands 'paradis' sida. Det blir skoj.

Sen har jag ett litet dilemma, vi har möjlighet att simma med delfiner,
bara det att då måste jag klippa av mig naglarna och det vill jag verkligen inte :(
Är det värt det?

Framme

Äntligen här efter en jävulska dryg resa, huvva.
Visst om de hade haft en skärm i varje stol så man hade kunnat sett någon film/serie eller vad som helst, ne inte det inte.

Vi kom fram till huset imorse vid halv 10 om jag inte minns helt fel! Efter ett tag bestämde vi oss för att åka till Kim Beach och påvägen höll det på att hända en olycka. Vi åkte trehjuling, jag, m, peter och mia. Bara de att det var lite för lite luft i däcken så vi körde av vägen och fick precis stopp innan diket, tur i oturen. Har blivit liiite åkrädd efter det. Vi åkte såklart och pumpade däcket såfort som vi bara kunde.

Väl på Kim Beach så toh jag en thaimassage, solade lite, gick längs stranden och kikade runt bara. Var inte där allt för länge då vi inte ville bli brända så vi åkte hem och la oss i poolen som förövrigt ger blonda människor grönt hår, jippie! haha.

Nu ligger jag i sängen, är helt slut. Förhoppningsvis är vi alla piggare och gladare imorgon :) har köpt en luftmadrass ikväll som jag ska ligga och sola på i poolen, siktar på att bli brun som en pepparkaka.

Har även hunnit köpt 2 par örhängen = 8kr, Flipflops = 16 kr, Kam = 20 öre, Solbrillor = 40 kr.

Imorgon ska jag försöka vakna tidigt, spring iväg och väcka mia för att vi ska simma några längder på morgon och sen efter soltimmarna drar vi iväg till marknaden. Blir nog skoj, hittade mkt fint på marknaden förra året iaf! ;D

Ska försöka få igång den jävla ACn nu, får nå fel för jag svettas ihjäl och den går inte igång hur man än trycker.