V 34

Publicerat: 2012-03-05 Kl: 21:25:30 | I kategori: Gravid med Milo

Är inne i vecka 34 nu och det börjar kännas att vi är på sluttampen!

Har varit hos min BM idag. Lyssnade på lillhjärtat som tickade på i 140slag/min. Joline låg alltid på 150slag/min. Visst säger dom att pojkar ligger på mindre hjärtslag än tjejer?

Pratade lite om att jag tycker att magen står så högt nu. Jag har känt mig så smidig och liten fram tills nu i helgen. Men vi mätte magen och den hade dessvärre inte växt som den skulle. Så vi ska tydligen göra ett tillväxt ultraljud för säkerhetsskull. Men eftersom han är så livlig och sparkas mycket så trodde hon inte att det var någon fara. Tycker det är så konstigt att jag upplever det som att magen växt som bara den och det trycker som tusan på revbenen mina, väldigt störande är det. Föredrar att stå framför att sitta. Lillkillen låg väldigt långt ner redan men med ruckbart huvud.

Sen var hon lite orolig över att jag har rätt mycket "mensvärkar" i samband med sammandragningar. Tror själv att det beror på den lilla ullaredstrippen i helgen så ska känna efter några dagar till. Blir det värre ska vi kika livmodertappen för säkerhetsskull.

Blodtrycket var bra som vanligt. Verkar inte kunna ha dåligt blodtryck jag :P

Måste säga att jag trivs väldigt bra med min barnmorska på MVC, alltid lugn och sansad. Kul att hon varit med oss genom båda graviditeterna :-) måste skicka ett tackkort till henne när denna graviditet är förbi, för att visa vår uppskattning. Jag vet hur kul jag tycker det är när man får höra att man är bra på sitt jobb!

 

Kommentarer
Postat av: Sarah leman

Vilken fin mage du har Sara :)

2012-03-06 @ 09:41:37
Postat av: Frida W

Elliott hade alltid höga hjärtljud, låg ofta på 150. Men man vet aldrig ;)

2012-03-06 @ 21:34:38
URL: http://findingbabyland.blogg.se/
Postat av: Frida - mamma till Elsa & lillebror i magen

Vad konstigt att hon tyckte så om mensvärken. Min sa att det var helt normalt att ha så ont när man väntade andra barnet. Din bm verkar klokare än min helt enkelt! :)

2012-03-07 @ 13:26:36
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja hon tyckte att mensvärk + sammandragningar inte var sådär jättebra! Alltså sammtidigt:) men nu har det lugnat sig så set var nog bara efter Ullared som bebis protesterade lite :P

2012-03-09 @ 06:44:37
URL: http://sawja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback