Vecka 30

Publicerat: 2012-02-09 Kl: 22:12:51 | I kategori: Gravid med Milo

Nu är vi i slutet av v 30!

Har känt bebisen hicka ett bra tag nu men det känns inte som med joline. Hennes hicka såg man utanpå magen och den kändes tydligare på nåt vis. Denna bebis ligger så långt ner så hickan känns precis under magen ner mot utgången ;) Han har garanterat lagt sig med huvudet neråt nu för nu är det mycket sparkar mot revbenen. Ofta trycker han på nåt organ som gör så himla ont med. Har börjat få som mensvärk som trycker bak i ryggen och strålar ner i låren på kvällarna, och under dagarna får jag sammandragningar och magen blir stenhård. Tre dagar har de gjort riktigt ont fast bara för en minut. Nu förstår jag vad alla menar med att man får kissa oftare som gravid, hade aldrig det problemet med joline. Men nu får jag springa på toa stup i kvarten.

Verkligen kul hur mina graviditeter är så himla olika. Denna gång går allt så himla mycket lättare på nåt vis. Ingen foglossning så långt ögat kan nå. Inga inflammationer i musklerna kring revbenen. Men denna förbannade halsbränna! Det brinner i halsen på mig :P

Tänker mer och mer på förlossning och allt vad det innebär. Jag vet att jag kommer klara det galant men jag är ändå nervös. Jag vet hur ont det gör denna gång. Jag vet hur tiden efter är med läkning och första veckornas amning men i slutändan är det så värt allt men det är jobbigt.. Jag kan inte sluta tänka på det..

Tiden går så himla fort, jag vill stanna tiden. Kan inte fatta att jag varit gravid över ett halvår redan. När ska man hinna njuta? Jag vill ha min mysiga bebismage längelänge till :) men jag vill även ha min bebis här hos oss. Och jag vill att han ska vara bebis lääänge. Med joline ville man att hon skulle lära sig nya saker hela tiden. Först hålla huvudet själv, sen rulla runt, sen sitta, sen krypa osvosv. Inte denna gång för det betyder att han blir mindre och mindre bebis för varje grej han lär sig ;P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback