Ledig idag

Publicerat: 2012-02-15 Kl: 08:35:49 | I kategori: Vårt hem

Idag är jag och Joline lediga, så himla skönt! Vi ska börja med att äta frukost med tjejerna på rutiga, ska bli mysigt.

Sen behöver jag åka på dollar för att köpa glödlampor. Jag försöker spara pengar så mycket som det bara går iom att jag ska till Ullared och shoppa loss helgen om två veckor. Ska bli sjukt kul, hoppas bara att kroppen orkar med ;) vi kommer vara 9 tjejer varav två gravida. Jag kommer vara i v 34 och Malin nån vecka mindre ;P blir ju väldigt spännande.

Igår var det alla hjärtans dag, vi firar inte direkt den dagen men jag och joline hade fixat en liten blomma till gubben och ett brev som låg på bordet när han kom hem. Han vart glad :) och när jag kom hem hade jag fått jättesöta rosor och joline hade köpt en liten ljuslykta med ett hjärta på. Maten stod även på bordet så det var bara att sätta sig och äta (iofs har jag den lyxen varje jobbdag) helt underbart! Jag älskar min lilla familj <3 vad skulle jag gjort utan er?

Efter maten idag ska gubben fortsätta i badrummet, vi ska få hjälp att få nån ordning på golvåsarna. Så det blir rätt med fall och sånt till avlopp. Förra golvet lutade mot tvätthörnan så när man tappade ur badet så rann det bort mot tvättmaskinen. Har hittat mycket byggfusk i detta hus! Tur vi får nån ordning på det nu.

Gubben Beställde fräst golvspån igår plus massa grejer till golvvärmen så det borde komma till veckan och då är det bara börja med det :D underbart! Ska kika på golvmatta idag, har hittat en fin från tarkett som heter white oak. Hoppas den är lika fin när man ser mattprovet. Men jag är rädd att det blir för ljust?! Nere på toan ligger en ljusblå matta, där syns allt jävla skit!

Var på Ikea i söndags och tittade på Bänkskiva till tvätthörnan och kommoden. Luckorna och handtagen blir nog som på bilden under och bänkskivan den ljusa om vi tar golvet jag hittat. Den mörka passar bättre mot ett grått golv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback