Dagarna innan jul

Publicerat: 2011-12-19 Kl: 20:08:49 | I kategori: Vår vardag

Jag är helt slut i hela kroppen! Bygger om lite på jobbet inför mellandagskampanjen som kommer. Jag tycker att jag mest står och kollar när de andra flyttar soffor och donar. Känner mig värdelös som inte kan hjälpa till men jag gör det jag kan så nu är jag dyngtrött. Skulle kunna lägga mig för natten nu.

Men kul är det! Trivs så bra på jobbet!

Lillgubben i magen sparkas och lever rövare mest hela dagarna :-) igår låg jag och älsklingen och tittade på magen och kände alla starka sparkar. Riktigt mysigt :-) längtar tills vi får börja gå hos barnmorskan så det händer nåt mera! Just nu så tickar veckorna men man vill ju ha bekräftelse så som att mäta SF-mått och höra hjärtljud.

Igår hade vi bakdag här hemma, hann dock inte med allt men pepparkakor och väldigt goda lussekatter vart det iaf och en början till mozartkulor, ska bara doppa dem i choklad. Men det får bli imorgon. På kvällen ordnade jag och gubben med lite annonser på blocket. Ska sälja båda jolines vagnar, vårt hörnbubbel badkar och nån tvbänk vi haft stående hur länge som helst.

Imorn kommer det en och hämtar badkaret och en som vill titta på stora vagnen :-) kul!!

Vi ska kolla på en syskonvagn som heter Phil&Ted explorer. Som lätt går att göra om till en singelvagn! Verkar supersmidig men vi får åka och kika på hur kvalitén är. Annars blir det en ny liggvagn till bäsen och en smidigare sulky till joline.

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa & lillebror i magen

Ja, jag blir också nervös när jag tänker på den :)

Vi tar nog syrrans syskonvagn. Det är en sån där dubbel men vi får den gratis och det tackar man ju inte nej till! :)

2011-12-19 @ 22:51:36
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi var också inne på en såndär Phil & Ted, fast de är lite veka faktiskt, men det verkar alla 3 hjuliga vara tycker jag (är ju van duovagn, men de är lika "stabila" som vår Britax B-dual som är trehjulig). Men en av deras modeller är mycket mer redig än de andra (bara därför kommer jag inte ihåg vad den heter!) sedan så fanns det ett annat märke som var mycket mer rejäl och med samma tänk (en mountain buggy), men kostade ju tyvärr lite mer också...

2011-12-22 @ 01:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback