Godkänt!

Publicerat: 2010-03-08 Kl: 12:10:09 | I kategori: Joline 0 - 6 månader

Jag lagade nyss pasta med broccoli och majs till joline och jag fick helt klart godkänt!
Det känns bra ;) nämen, jag ska göra egen barnmat sålänge jag har tid och orkar. Dock ska vi köpa efterrättsburkar, är ganska dyrt med bär osv så det blir bättre. Banan, äpple, päron kan hon ju äta :)

Ska börja med nya matrutiner med. Purée brukar hon äta vid 4 men hon ska få äta det redan vid 12.

Såhär vill jag att våra dagar ska se ut:

(amma på natten om det behövs, helst inte)
08.00 - vaknar och ammar.
11.00 - (mellanmål) sitter med oss när vi äter lunch, får majskrokar/smörgåsrån.
12.00 - äter purée + efterrätt
nånstans emellan - (mellanmål)
16.00 - äter gröt
20.00 - välling i sängen

ammar emellan om det behövs! vore ju underbart om hon somnade i tid nångång. Nu somnar hon oftast vid 10 halv 11 nångång ochdet är alldeles för sent. Vi har gett gröten vid 19 och så blir det så tätt inpå vällingen..

(såhär vill jag alltså att dagarna ska se ut, de gör inte de ÄN)

Vad har ni för rutiner på era barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback