6 månader, ett halvår <3

Publicerat: 2010-03-17 Kl: 09:30:58 | I kategori: Månad för månad



Hej allihopa, nu är jag minsann ett halvår gammal!
Lite synd att vi inte varit på BVC på ett bra tag för nu vet jag inte riktigt vad hon väger eller hur lång hon är, men växt det har hon gjort. Nu använder vi nästan bara 74 i kläder och vi har hur mycket som helst som inte ens är använt i strlk 62/68, det går för fooort. Nu har hon tagit 5-månaders vaccinet och hon grinade till några sekunder men sen var det bra, skönt. Hon vart inte dålig mot kvällen heller så det var toppen, enligt distriktssköterskan beror det på hennes knubbiga lår ;)

Nu är det full fart på denna donna, hon kan nu sitta själv och leka med sina leksaker, åla runt på golvet ett bra tag innan hon blir leds, hon kan ta sig upp på knä men vet inte hur man kryper iväg.. När hon sitter brukar hon dansa (gungar fram och tillbaka), ser jätteroligt ut :) Ända sen hon var bara nån månad så har vi spelat med munnen på henne så hon låter som en indian, nu kan hon göra så själv. Hon älskar när man sjunger imse vimse spindel och bä bä vita lamm, då blir hon tyst, även om hon skulle gallskrika.

3/3 kännde mamma första tanden för första gången, den var tokvass och efter en vecka kom nästa. Små risgrynen, så himla söta små tänder. Har köpt tandborste nu så när vi borstar våra ska lillan borsta sina.

Maten går det superbra med, hon älskar mat och nu har vi börjat prova kött. Kyckling och köttfärs, ska nu i dagarna testa att göra nån fiskgryta så får vi se om hon gillar det med. Vi har fått in bra rutiner och jag ammar bara på morgonen nu för tiden, det är mest för att jag tycker att det är mysigt och för att andra tider på dagen så har hon inte ro att ligga och amma. Så småning om när jag börjar jobba så blir det välling istället för ammning. Det var längesen hon åt på natten nu, så himla skönt. Skulle hon vakna på natten så vaggar vi ner henne igen, jag är tjurig, ingen mat på natten.

Sovrutiner går det sådär med, jag vågar inte ropa hej innan jag kommer över bäcken om ni förstår.. Ett par dagar nu har hon somnat innan 8 och sovit till 7-8 på morgonen så det är ju perfekt men det kan ju rubbas när som helst känns det som. Mamma och pappa behöver ensamtid på kvällen, det är så himla viktigt!
Kommentarer
Postat av: Emilie

Oj vad stor tjejen börjar bli, och duktig ! Dressen är köpt på http://www.onepiece.se/ ett norskt företag. Dressen var dyr, men än så länge är den värd var enda kr, så mysig=)

2010-03-17 @ 21:06:31
URL: http://emiliejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback