Bältros

Publicerat: 2010-02-09 Kl: 12:31:00 | I kategori: Vår vardag

Jag lyckas då alltid..

Nu har jag gått och fått bältros, vaknade i lördagsmorgon och såg att jag hade som ett brännmärke på armen som var uppsvällt, tänkte inte mer på det eftersom jag hade solat dagen innan, trodde jag brännt mig. Senare blev det små blåsor på "brännskadan" tänkte att så blir det ju om man bränner sig. Min pappa fick bältros strax innan han åkte till thailand, alltså 3 veckor sen, han visste dock inte heller att det var bältros då. Han var hos oss och hälsade på dagen innan han for och nicke skjutsade han till tåget samma dag han for. Han visade nicke att han hade skitont vid höften och att han blivit röd men hur ska man veta att det är bältros. Aja, han hörde av sig efter några dagar och sa att det var bältros och vi hade ju inte fått några symtom så vi tänkte att det var lugnt.

TRE veckor efter bryter det ut på mig, irriterande. Dock så är det inte speciellt mycket. Var till läkarn nyss och behövde inget botemedel eftersom det varken gör ont, kliar eller svider på mig och jag har knappt några blåsor, kankse 7-8 st. Skippar öppna förskolan idag för säkerhetsskull men läkarn sa att bara jag har god hygien och täcker över blåsorna är det ingen fara.

Så nu behöver jag nån som kan bada med lillgumman på torsdag, vill inte missa en lektion till för hennes skull. Någon som är ledig och vill ställa upp? Vore så snällt!

För lillans skull så är det bara bra att jag har bältros tydligen, ju tidigare de får vattkoppor desto bättre klarar de av de tydligen, knasigt menmen.



Bältros!

Kommentarer
Postat av: Sara

men uscha:S hoppas de går över snart! Jag hade mer än gärna badat med jollan ju! men ja jobbar till 15.15:S typiskt:S

2010-02-09 @ 14:31:48
URL: http://sarakullh.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det tror jag nog det gör. Verkar ha en lindrig bältros, gör ju varken ont, kliar eller svider så. Verkar inte som att nån kan :( nicke får kankse ta ledigt! Hoppas!

2010-02-09 @ 14:53:02
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Sara

Det låter smart :P Ja, du får jättegärna hjälpa mig på traven. Vet bara inte när jag har tid att börja med det :)

2010-02-09 @ 19:44:33
URL: http://saracb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback