Då var helgen slut

Publicerat: 2009-11-30 Kl: 11:25:50 | I kategori: Vår vardag

Fast denna helg gick inte så fort som de brukar göra.
Kanske för att gubben slutade lite tidigare i fredags. Han var uppe i övik och jobbade så när han var påväg hem så plockade han upp sin far som följde med hem och gjorde oss sällskap. Joline tyckte det var mysigt att farfar kom och hälsade på. Vi gjorde fläskfile och pasta till middag och såg på idol och nicke griljerade julskinkan, mysfredag helt enkelt. På lördagmorgon fick jag äntligen mina skinkmackor, mums vad gott! Sen fick jollan hoppa ner i badet, provade att lägga henne i baljan utan insattsen som vi har men det var inte poppis. Hon la huvudet åt sidan så hon fick vatten i munnen, då vart lillgumman jätterädd. Sen fick hon ligga i insattsen och det gillar hon, då kan jag tvätta överallt i alla veck, jättesmidigt.

Sen for vi iväg på leksaksloppis, hittade en gåstol men den rullade inte så bra så lillgumman lär få svårt att ta sig över trösklarna då, köper helldre en ny med bättre rull. Hon fick iallafall en tummen-väska, skitsöt.



Sen for vi upp till muséet på murberget och tittade på utställningarna där och köpte kolagodis, hehe. Klockan blev senare och niclas pappa fick lov att åka till bussen eftersom det går så dåligt med bussar på lördagar är det bara ta första bästa tur. Då åkte vi och handlade käk på coop + hårfärg till mig, har velat i 100 år om jag ska våga färga håret rött. Men nu köpte nicke färg till mig så då vare bara tacka och ta emot. Hyrde även Johan falk filmen nr 5, SKITKASS! Fytusan, helt värdelös.. Blev bjudna över till våra grannar så vi satt där ett tag och kikade på hockey, joline var helt inne i tvn :P hon är så söt lillgumman!

Igår tände vi första ljuset i vår adventsljusstake, åt gröt och skinkmackor såklart. Sen färgade nicke mitt hår, vi var ganska nervösa båda två. Såg rödare ut än vad det blev, men jag är nöjd nu. Ser inte lika blek ut i ansiktet så det är positivt iaf. Sen åkte vi ner på stan eftersom det var skyltsöndag såg lite på luciauppträdandet men det var så mycket folk och kallt så vi gick ner på inreda&sånt för att titta på soffor istället, vart sugen på en som våra grannar har med två divaner, myys! Ska invänta nån soffa med bra pris. Sen for vi ut till nickes mormor & morfar för att äta mat och nicke skulle hjälpa till med att köra ut skotern osvosv.. När vi kom hem så stod alla grannarna vid vår gemensamma grillplats, det var ju glöggfest så vi gick dit och fick glögg och pepparkakor. Joline verkade gilla det, hon blev kall om kinderna men kroppen var varm och gosig i hennes overall, hon hade stora ögon på elden, den verkade intressant. Sen sov hon gott hemma kan jag lova.

     

Älskar min lilla familj! Jag är verkligen lyckligaste mamman i världen.
♥ Ni är allt för mig ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback