2 månader

Publicerat: 2009-11-18 Kl: 12:13:40 | I kategori: Månad för månad

Igår vart gójäntan hela 2 månader gammal.
Nu väger hon 5940g och är 56 centimeter. Vi använder mest storlek 56 nu, byxor kan hon fortfarande ha 50 i. Längtar tills hon börjar använda storlek 62 för då har vi massa söta klänningar, leggins och koftor, ska bli jättekul.

Hon gör framsteg hela tiden, nu är hon jättestark i nacken och vi behöver knappt hålla i huvudet på henne. Hon vill gärna sitta och titta omkring och ännu hellre stå, hon ser så himla stolt ut över sig själv när hon orkar stå helt själv. Vi håller bara i hon så hon inte trillar, vi håller inte upp hon eller något.

Vi har även märkt att det börjat klia i tandköttet på henne, hon biter på handen sin och dregglar en hel del. Det har hon aldrig gjort innan. Tydligen så kan det klia ett par månader innan tänderna kommer. Får nog ta och köpa en bitring till henne.

Gumman är även jätteduktig på att sova, det har hon iofs alltid varit men nu sover hon hela nätterna i sin egen vagga. Vi lägger oss alla tre vid 10-11 tiden varje dag och då har hon oftast somnat på nån av oss i soffan så då lägger vi bara ner henne i vaggan, lägger handduken över ögonen och pappas tröja brevid henne så hon kan lukta på den. Sen sover hon fram till 7 när pappsen ska på jobbet, ibland kan hon vakna innan också, då lyfter han upp henne till mig så får hon käka och sen somnar båda om. Ibland får jag väcka henne när klockan närmar sig halv 12, det är lite väl länge, halv 11 sover vi gärna till båda två. Då är man riktigt utvilad och gumman orkar med nästan hela dagen, hon sover några svängar mitt på dagen.

Man blir så himla stolt över allt nytt hon gör. Nu väntar vi bara på att hon ska skratta med ljud också, hon kan redan flina åt oss och gör ett roligt läte, som att hon drar in luft och skriker till sammtidigt, när man pratar med henne eller kittlar henne.



På 2-månadersdagen!
Kommentarer
Postat av: Frida W

Smart med insatts, hade inte ens tänkt på det. Det finns på dom flesta babybutiker eller?

2009-11-18 @ 13:39:25
URL: http://findingbabyland.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha neej, de måste man såklart inte. :P och inte tror jag de heller.

Kul att du tycker de föresten :) Många som säger de^^ Så de verkar ju lovande.



Och dundergrattis till lilltjejen! Verkar ju vara en kanonbebis :)

2009-11-18 @ 15:23:44
URL: http://idizar.blogg.se/
Postat av: Krullan

sötunge:)

2009-11-18 @ 15:28:10
URL: http://sarakullh.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jajjemen, det är hon ! Jag blir liksom tokig!

Kul att läsa om eran supertjej, gud vad hon måste va duktigt, och dom där långa nätterna är får inte ens jag, utan bebis ;P Kul att allt går bra för er iaf!

KramKram

2009-11-18 @ 22:09:29
URL: http://emiliejohansson.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jajjemen, det är hon ! Jag blir liksom tokig!

Kul att läsa om eran supertjej, gud vad hon måste va duktig, och dom där långa nätterna får inte ens jag, utan bebis ;P Kul att allt går bra för er iaf!

KramKram

2009-11-18 @ 22:11:16
URL: http://emiliejohansson.blogg.se/
Postat av: Frida W

Det låter inte alls tokigt, får kanske kolla på hela paketet där istället. Jag skulle ändå gissa att priserna är i stort sätt detsamma. Tack för tipset :)

2009-11-18 @ 23:11:07
URL: http://findingbabyland.blogg.se/
Postat av: Sara

haha! Du kan ju få börja korrläsa mina inlägg innan jag publicerar dem! :P

2009-11-19 @ 09:59:12
URL: http://saracb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback