Min graviditet

Publicerat: 2009-06-02 Kl: 10:26:44 | I kategori: Gravid med Joline

Namn: Sara
Första graviditetssymtom: Sen mens, ont i magen.
Positivt gravtest i vecka: Tror de var vecka 5
Vilka jag berättade först för: Samma dag = mamma. Första kompisen var krullan.
Min barnmorska heter: Magdalena
Mat jag bara måste ha:
Har blivit mer sötsugen än annars, men inga cravings direkt.
Mat jag absolut inte kan äta: I början kunde jag inte äta rostmackor, fick kräkkänsla direkt :P
Illamåendet började: Tidigt, när jag ringde mvc första gången för att berätta att jag var gravid och hon räknade på hur många veckor jag gått (ca v7 / 8)  så sa hon "vissa kan börja må illa vid den här tiden"  Jo tack, jag märker det :P
Och slutade: Vecka 20 kankse, inte alls speciellt längesen.
Mina första mammakläder: Mjukis från H&M
Första sakerna som vi köpt:  Det första var björnoverallen som vi spanat in långt tidigare..
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Barnvagn, emmaljunga cerox. Säng blir nog från IKEA och babyskydd har vi inte riktigt hunnit med ännu.
Då kände jag bebis för första gången:  Första gången räknar jag första gången jag är övertygad att jag kände något. Det var i vecka 20 när niclas var ute och jag låg hemma för att sova..
Då kände pappa första sparken:  Någon dag efter jag kännt.
Vi tror att bebisen i magen är: Jag tror stenhårt på en pojk medans gubben tror tjej.
Namn vi funderar på:  HEMLIS1
Grejer som händer med min kropp: En hel del. Större mage, större bröst. Hårigare mage än vanligt och ingen hårväxt alls på benen. Foglossningen ska väl nämnas oxå.
Så motionerar jag:  Haha, pass..
Värsta graviditetsminne: Det var när jag fick besked från jobbet att jag skulle få gå ner i procent, världen gick liksom under. Sen allt illamående och de gånger jag kräkts, hua
Bästa graviditetsminne: Ultraljudet, helt klart. Sen alla mysiga sparkar. När jag och niclas har legat och kikat på magen när den rör sig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback