Packar

Publicerat: 2009-08-28 Kl: 14:52:30 | I kategori: Gravid med Joline

Har packat lite grejer till BB-väskan nu.
Läst ganska mycket på internet, forum, tidningar osv vad man ska ta med och vad som man inte ska ta med. Det är en djungel, men jag tro det löser sig ändå ifall man inte skulle ha packat något alls. Finns ju dom som aldrig hinner packa väskan, det kan ju bli akut. Man kan ju säkert glömma väskan med ;P Som jag skrivit förut så ska vi ju stanna nån/några extra dagar för observation, därför kankse jag har packat mer än nödvändigt, jag vet faktiskt inte? Men jag tror vi klarar oss med detta. Säg gärna till om ni hittar nåt jag glömt skriva som ni saknade vid er förlossning eller som ni fått tips på att ta med!

Här är iallafall min lista på saker som ska med:

Mamma och pappa:


[X] Tandborstar + tandkräm
[X] Schampoo + balsam
[X] Tofflor/inneskor
[X] strumpor, underkläder
[X] ammningsbh + inlägg
[X] bindor
[X] Deo
[X] Lypsyl
[X] TENS-apparaten
[] hårborste
[] smink + sminkborttagning (?)
[] vattenflaska
[] Mobilladdare
[] Kameraladdare + kamera
[] Id-kort + patientbricka
[] parkeringspengar
[] Sköna kläder! (2 mjukis, linnen, koftor)
[] GODIS
[] Dextrosol & resorb för mer ork.
[] Mat och dryck


Bebis:


[X] Blöjor
[X] Tvättlappar
[X] Gosfilten
[X] Set kläder strlk 44
[X] Set kläder strlk 50
[X] Set kläder strlk 56
[X] Overall för hemfärd
[X] 2 st mössa
[X] 3 st strumpor
[X] pyjamas
[] Små handdukar
[] Babyolja
[] babyskyddet

Kommentarer
Postat av: Maria

Glöm inte bort att packa ner mig :) hihi

2009-08-28 @ 14:55:45
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/
Postat av: ღ Marica Wikℓund

nåt jag ärligt önskat att ja hade med mig var toapapper, Sjukhuset budget papper a´la tidningspapper är inget att hurra för efter att man fött barn! =)

2009-08-28 @ 20:20:30
Postat av: Maria

Jag är ju hemma i min ensamhet med mina 6 katter.......... :( borde få mammaledigt från jobbet... ; )

2009-08-29 @ 01:53:17
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/
Postat av: krullan

pyjamas till bebben :)mer än en kan va bra om bebis kanske kräks mkt :9jag som vet så mkt om detta menar ja ;)

2009-08-30 @ 00:11:19
URL: http://sarakullh.blogg.se/
Postat av: Frida W

Jag tror föresten att det blir en pojke :)

2009-09-01 @ 01:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback