Snorkelutflykt!

Publicerat: 2008-03-20 Kl: 16:08:16 | I kategori: Vår vardag

Idag var vi ju som sagt på snorkelutflykt, 07.30 klev vi upp (vi försov oss inte, sensation!) och 08.30 var vi på Kim Beach för att vänta på båten. Vi åkte speedboat, var så jävla kul, hoppade i alla vågor så det pirrade i magen.
Först åkte vi till 'sköldpaddsön', där föder de upp sköldpaddor och tar hand om sjuklingar. Var några riktigt stora (100 kilos bjässingar) som var ca 21 år gammal. Vi fick mata en med gurka med, det var tydligen jättegott, haha!

Sen begav vi oss mot 'paradise island' för lite snorkling. Det var inte alls som jag förväntat mig, man kan inte jämföra med vattnet i Egypten, det går inte. Såg mest sjöborrar i vattnet, korallerna var inte imponerande och inte heller fiskarna, var bara några småfisar i vattnet. Istället var ön jättemysig, stranden var vit av sand och vattnet var isblått som det ska vara. Sen fanns några träd som kunde skydda en från solen när det var som varmast. Jag har ju brännt mig så jag har haft en långärmad vit tröja på mig idag, hoppas verkligen det lägger sig tills imorgon.
Ska ju till Rayong imorgon, till 2 shoppingcenter och sen till marknaden (ska försöka hitta parfymen elin). Lär väl prova massa kläder och det är ju inte det skönaste när man brännt axlarna, bara martin snuddar mig så skriker jag av smärta. Känns som någon har flått mig!

Orkar inte skriva mer nu, ska försöka lägga in lite bilder med som vanligt men Mia sa att det var segt.

                             

1. Gott med gurka
2. Hylla med skölpadds bebisar, ägg, svansstumpar, inälvor och annat mys
3. Precis hoppas av båtn
4. Klart vatten
5. Jag i martins kips och solskyddartröjan
6. Ensamma på paradise island
7. Mojsig sand
8. Vi tren
9. Så mkt solfaktor (50) fick jag lov att ha pga brännan
10. Anna och båten
11. Grisbilen som samlar upp grismat hos alla restauranger i stan
Kommentarer
Postat av: Nina

Tjaa!!

faan va avis ja blir, vill fan oxå dra nu..=)
Håller med dig om snorkel vattnet...Egypten slår allt!
Sesdär :P
Ha de så jäkla kul!!
Kraam

2008-03-20 @ 17:42:16
URL: http://thatha.blogg.se
Postat av: Sara

Jag är absolut på att åka till hösten! :D Ingen tvekan! Hihi, visst gör det ;P haha :D Kramis

2008-03-20 @ 21:20:00
URL: http://nogg.se/sarab
Postat av: Nina

Ja, absolut.. Får se hur de blir med Cypern, annars vet ju ni vart ni ska om ja åker dit ;)När komma du hem??? SOoola lite åt mig med =)
Kraam

2008-03-21 @ 11:57:22
URL: http://thatha.blogg.se
Postat av: Nina

Tjaaa... Skriv meeer vill veta meeer =)

2008-03-24 @ 15:33:18
URL: http://thatha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback