Andra delen av resan

Publicerat: 2008-04-11 Kl: 23:39:02 | I kategori:

Tar vid där jag slutade.

Vi åkte in till Rayong och gick runt i 2 olika gallerior och begav oss senare mot en biiig marknad.
Vi gick runt där i 2 timmar och ändå hann vi inte se allt. Det var så jäkla billigt och fanns så mycket fint, men blev inte så jättemkt köpt ändå. Jag har ju gått och blivit en spara, nästan.

Vi hade iaf en taxikille med oss hela dagen, när kan vi åkt, aah före lunch någon gång iaf och kom hem typ 9-10 på kvällen, det betalade vi 2500 bath för, ca 500 svenska kr. Och vi var 9 st. Det kallar jag bra pris på taxiresor iaf.

Åt middag gjorde jag, Martin och Tina på KFC, sååå jävla GOTT!! Sen förmodar jag att det blev däcken när man kom hem, var liiite slut i fötterna vill jag lova.

Sen har jag inte så bra minne som säkert de flesta vet, så alla dagar kommer inte rabblas upp, bara de minnesvärda (kanske tur det)

Sen var det dags att åka till Koh Samet, det är en ö, ca 20 min ut i havet med speedboat.
Vi åkte iaf färja dit, det var sådär asså. Haha, personalen lastade lite för mycket och pappa trodde vi skulle sjunka.
Det var en upplevelse vill jag lova, vi beslutade oss direkt för att ta speedboat hem.

När vi kom fram så gick vi till hotellet som låg några hundra meter från hamnen. Våran "bungalow" var inte speciellt fin och anna och ellis säng var stenhård, fjädrade inget.  Men mamma och pappas bungalow var så himla fin, de hade himmelssäng och skitfint badrum. Så typiskt att jag inte hann fota. Där ska jag bo nästa gång ;) Iallafall så drog vi ut på beachen ganska direkt som enligt mig var skitfin men alla i sällskapet var så jävla beiga, de tyckte hemma var bäst. Hört talas om omväxling förnöjer? Jag och Martin trivdes iaf. Mot kvällen drog vi tillbaka till beachen för då var det mat som gällde och några smågrabbar bjöd på eldshow, var faktiskt coolt.

Vi checkade nattlivet oxå, det var himla trevligt, och en skitful brud i skitful klänning förgyllde min kväll.
Sen låg vi och skratta massa och hade kuddkrig innan det var dags och sova.

Det hade regnat under natten och var lite mulet så man blev lite snopen när man vaknade. Men som tur ordnade det upp sig under dagen. När  vi gjort oss iordning så vare frukost på hotellet, gott enligt mig :) slippa våra jävla dubbelmackor, vart lite leds på dem efter ett tag sådär. Sen ut och sola igen, idag var sällskapet ännu tråkigare och drog hem men Mia och Peter stannade iaf med oss. Denna dag var det skitstora vågor och det var svinkul att bada, Mia och Peter hade tydligen legat i vattnet en timma. Haha! Klockan 6 drog jag och bubben iväg på fisketur, fick åka flakmoppe till hamnen med en fiskare, skitläskigt efter våra erfarenheter. Men vi kom fram och då fick vi klättra över massa färjor för att komma fram till vår, som självklart låg längst bort. Värsta båten asså, skitstor och på övre däck vare fetaste ljudanläggningen. De började ropas massa så vi sprang ner och då skulle vi få börja fiska bläckfisk, haha ja det var ju lite annorlunda. Var kul till en början men sen vart man leds :) Personalen var iaf soft och bjöd oss på melon/annanas och sen fick vi middag, bläckfisk såklart. Allt detta gick på 100kr. Martin vart lite åksjuk mot slutet så vi gick upp och sov tills vi var framme i hamnen igen vid 11 på kvällen.

Hotellfrukost igen, mums. Sen ut och sola och bada igen, var inte lika stora vågor idag, men kul vare ändå. Mia, martin och jag åkte vattenskoter oxå. Det var bland de läskigaste jag gjort troja. Iaf när jag satt bakom Mia, hjärtat i halsgropen och jag bara skreeek och Mia, ja hon skratta hon och gasa mer :P den jäveln. Vi bestämde oss för att åka hem till de andra tråkmånsarna. Haha. Tog som sagt speedboaten, så härligt att swisha förbi alla färjor.

btw, träffade även börje samling där på koh samet, som även ska bli "granne" med pappa där nere.

                 
   

Nästa äventyr, bada med delfiner.

Taxin hämtade oss halv 12, tog säkert närmare 2 timmar att komma fram. Showen var i princip värdelös, vi var lite suspekta till vattnet firrarna var i. Alldeles brunt och äckligt, ska vi bada i det där? Nee tänkte vi.
När showen var slut följde taxikillen oss dit vi skulle gå för att få bada med delfinerna då. Vi går mot en jättestor pool, ser mer ut som en sjö eftersom vattnet ser likadant ut där. Ne vi var bombsäkra på att vi inte skulle bada där. Men säg inte det, taxikillen bad oss ta av oss kläder, alla smycken vi hade och klippa naglarna. NEEJ, vi ska bada i bajsvatten! :D hahaha, sagt och gjort. Men det var jättekul och vattnet var jättevarmt. Vilka underbara fiskar, jag var iofs jätterädd först. Men det släppte när jag fick en puss av en delfin :) Men stackarna att behöva vara sådär i fångenskap. De jobbar säkert hela dagarna, för alla var slöa och trötta, stackarna. Sötas var de med trubbig nos, så jävla ful så de blev söt :D

       
       

Resterande dagar solade vi mest och tog det lungt.. En kväll åka vi till Classic forest och fick testa käka krokodil, det var äckligt, dock tyckte alla andra att det var gott. Men ne, eftersmaken påminner om kloaklukt!

         

En dag for jag, martin, mamma, pappa, peter och mia för att kolla in var börje ska få ett hus.
Sen kikade vi in på ett helt dött hotell, som var jättefint och tog en drink. Jag blev lite ledsen för att pappa inte byggde där ist, var verkligen ett underbart område och skitfin strand som tom kan bli ännu finare. Sen hade man utsikt mot sköldpadds ön osv. Gudars!

       

Sen kom dagen då elli, anna, tord och annika skulle åka hem. Fan va tråkigt det var att se dem hoppa in i taxin och veta att det är vår tur imorgon. I love you guys, Familjen Franssi Eriksson!
Vi spenderade iaf vår sista dag på Kim beach.

      

Fyfanfyfanfyfan! Ville inte hem. Vill fortf tillbaka.
Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud vad underbart det ser ut!=) Skulle vara as roligt om vi åkte ner alla fyra någon gång! :) Och vilken grymt fin hund! :)

2008-04-14 @ 17:51:09
URL: http://sofiahellstrom.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback